Триодь Цветная. Суббота Пятой седмицы по Пасхе. Последование Утрени.

Последование Утрени

по 1-м стихосло́вии седа́лен воскре́сен, гла́с 4:

Воззре́вше на гро́бный вхо́д, и пла́мене а́нгельскаго не терпя́ще мироно́сицы, с тре́петом дивля́хуся глаго́люще: еда́ укра́деся, отве́рзый разбо́йнику ра́й? еда́ ли воста́, И́же и пре́жде стра́сти пропове́давый воста́ние вои́стинну воскре́се Христо́с, су́щым во а́де подая́ живо́т и воскресе́ние. [Два́жды.]

Сла́ва, и ны́не: Богоро́дичен:

Е́же от ве́ка утае́ное, и а́нгелом несве́домое та́инство, Тобо́ю Богоро́дице су́щым на земли́ яви́ся Бо́г, в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, и Кре́ст во́лею на́с ра́ди восприи́м, и́мже воскреси́в первозда́ннаго спасе́ от сме́рти ду́шы на́шя.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, гла́с 4.

Подо́бен: Вознесы́йся на Кре́ст:

Да ра́дуется не́бо, да веселя́тся земна́я, я́ко Христо́с от Де́вы яви́вся я́ко Челове́к, изба́ви из истле́ния все́ челове́чество Свое́ю сме́ртию, чудесы́ возсия́: жене́ самаряны́не воды́ прося́щей, подае́т исто́чник исцеле́ний, я́ко еди́н Безсме́ртный. [Два́жды.]

Воскресе́ние Христо́во: псало́м 50: Кано́н пра́здника, на 6: И свята́го оби́тели, на 4: И Мине́и на 4. Конда́к, и ексапостила́рий пра́здника.

На хвали́тех поста́вим стихи́ 4. И пое́м настоя́щыя стихи́ры воскре́сны, гла́с 4:

Кре́ст претерпе́вый и сме́рть, и воскресы́й из ме́ртвых, Всеси́льне Го́споди, сла́вим Твое́ Воскресе́ние.

Кресто́м Твои́м Христе́, дре́вния кля́твы свободи́л еси́ на́с, и сме́ртию Твое́ю естество́ на́ше му́чащаго диа́вола упраздни́л еси́, воста́нием же Твои́м ра́дости вся́ испо́лнил еси́. Те́мже вопие́м Ти́: воскресы́й из ме́ртвых Го́споди, сла́ва Тебе́.

Твои́м Кресто́м Христе́ Спа́се, наста́ви на́с на и́стину Твою́, и изба́ви ны́ от сете́й вра́жиих: воскресы́й из ме́ртвых, возста́ви ны́ па́дшыя грехо́м, просте́р ру́ку Твою́ Человеколю́бче Го́споди, моли́твами святы́х Твои́х.

Оте́ческих Твои́х не́др не разлучи́вся Единоро́дный Сло́ве Бо́жий, прише́л еси́ на зе́млю за человеколю́бие, Челове́к бы́в непрело́жен, и Кре́ст и сме́рть претерпе́л еси́ пло́тию, безстра́стный Божество́м: воскре́с же из ме́ртвых, безсме́ртие пода́л еси́ челове́ческому ро́ду, я́ко еди́н Всеси́лен.

Сла́ва, и ны́не, гла́с 6:

Исто́чник живонача́лия Иису́с Спа́с на́ш, ко исто́чнику прише́д патриа́рха Иа́кова, пи́ти проша́ше воды́, от жены́ самаряны́ни: се́й же неприобщи́тельное иуде́ом прире́кшей, му́дрый Зижди́тель приво́дит ю́ сла́дкими глаго́лы, па́че к проше́нию присносу́щныя воды́, ю́же и прии́мши все́м пропове́да реку́щи: прииди́те, ви́дите сокрове́нных ве́дца и Бо́га, прише́дшаго пло́тию, за е́же спасти́ челове́ка.

На стихо́вне стихи́ры, гла́с 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Исто́чника приснотеку́щаго седя́ща на кла́дязи ви́девши жена́, терпя́щи зно́й премно́гих страсте́й исцели́тельную прося́ше прия́ти во́ду жи́зни, из Него́ излива́емую а́ки пото́к: ю́же и прия́т ту́не от Сло́ва и не ктому́ ко кла́дязю тщи́тся, земно́му и тле́нному.

Сти́х: Наляцы́, и успева́й, и ца́рствуй, и́стины ра́ди и кро́тости, и пра́вды.

Иуде́йския обы́чаи жене́ гоня́щей, и свое́ прилага́ющей неприча́стное, прича́стию воды́ Христо́с, приобщи́ му́дрый Соде́тель, сла́дкими провеща́ньми, и проси́ти животеку́щую сию́ во́ду Боже́ственную, ю́же пи́вши, ко гра́ду прии́де возвеща́ющи бы́вшая.

Сти́х: Возлюби́л еси́ пра́вду, и возненави́дел еси́ беззако́ние.

Ни почерпа́ла и́маши, и кла́дязь глубоча́йший, отку́ду у́бо пода́си ми́ во́ду нетле́нную? Самаряны́ня вопия́ше Ти́ Христе́, Тебе́ я́ко челове́ка мня́щи, а не Бо́га, и словесе́м чудя́щися: ю́же веща́ньми сладча́йшими напои́в, и Бо́га Тя́ все́х тва́рей испове́дати сотвори́л еси́.

Сла́ва, и ны́не, гла́с 6:

Та́ко глаго́лет Госпо́дь самаряны́ни: а́ще бы еси́ ве́дала да́р Бо́жий, и Кто́ е́сть глаго́ляй тебе́, да́ждь Ми́ воды́ пи́ти: ты́ бы проси́ла у Него́, и да́л бы ти́ пи́ти, да не вжа́ждешися во ве́ки, глаго́лет Госпо́дь.