Приложения Триоди Цветной. Молитвы на благословение Пасхальных яств

Ве́домо же бу́ди и се́, я́ко мя́с правосла́внии христиа́не к це́ркви не прино́сят, но в до́м ко иере́ю.

Моли́тва во е́же благослови́ти бра́шна мя́с, во Святу́ю и вели́кую неде́лю Па́схи

Твори́т иере́й: Благослове́н Бо́г на́ш: Христо́с воскре́се: три́жды. Та́же: Го́споду помо́лимся. Го́споди поми́луй.

При́зри Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, на бра́шна мя́с, и освяти́ я́, я́коже освяти́л еси́ овна́, его́же Тебе́ приведе́ ве́рный Авраа́м, и а́гнца, его́же Тебе́ А́вель во всепло́дие принесе́: подо́бне и тельца́ упита́ннаго, его́же жре́ти повеле́л еси́ сы́нови Твоему́ заблу́ждшему, и па́ки к Тебе́ возвра́щшемуся: да я́коже то́й сподо́бися Твоея́ бла́гости наслади́тися, си́це и освяще́нных от Тебе, и благослове́нных наслади́мся в пи́щу все́х на́с. Ты́ бо еси́ и́стинная Пи́ща, и пода́тель благи́х, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем со безнача́льным Твои́м Отце́м, и Пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. ами́нь.

Моли́тва во е́же благослови́ти сы́р и я́ица

Я́ица же и сы́р принесе́нныя поставля́ются в притво́ре, в це́рковь же отню́д не подоба́ет вноси́ти.

Свяще́нник же изше́д глаго́лет: Го́споду помо́лимся.

Влады́ко Го́споди Бо́же на́ш, Зижди́телю и Соде́телю все́х, благослови́ млеко́ огусте́вшее, с ни́мже и я́ица, и на́с соблюди́ во бла́гости Твое́й, я́ко да причаща́ющеся и́х, Твои́х незави́стно пода́тельных даро́в испо́лнимся, и неизглаго́ланныя Твоея́ бла́гости: я́ко Твоя́ держа́ва, и твое́ е́сть Ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. ами́нь.

Ве́стно же бу́ди: я́ко сицевы́й, мя́с и набе́лу, прино́с, не́сть па́сха, ниже́ а́гнец, я́коже не́цыи глаго́лют, и прие́млют, и ему́ со вся́ким гове́нием я́коже не́коей святы́ни причаща́ются, но просто́е приноше́ние. не а́ки бо сие́ в же́ртву бо́гу приноси́тися и́мать, но то́кмо да начина́ющым по посте́ мя́со и сы́р я́сти, от иере́а предложе́нными моли́твами в сне́дь благослове́но бу́дет: па́сха бо са́м Христо́с е́сть и А́гнец взе́мляй грехи́ ми́ра, на олтари́ в безкро́вной же́ртве, в Пречи́стых Та́йнах, Честна́го Те́ла, и Животворя́щия Кро́ве Своея́, от иере́а Бо́гу и Отцу́ приноси́мый, и Тому́ досто́йно причаща́ющиися и́стинную ядя́т па́сху. И сего́ ра́ди о́ныя прино́сы, я́ко не су́ть па́сха, во олта́рь или́ в це́рковь не досто́ит вноси́ти, но вне́ це́ркве, или́ в притво́ре, моли́твою благослови́ти, по тре́тиему пра́вилу святы́х апо́стол глаго́лющих: А́ще кто́ епи́скоп, или́ пресви́тер, кроме́ вчине́ния Госпо́дня о же́ртве, ина́я не́кая ко олтарю́ принесе́т, ме́д или́ млеко́, или́ вме́сто вина́ сике́ру. си́есть олови́ну, или́ медови́ну, или́ пти́цы, или́ ка́я живо́тная, или́ со́чива, ра́зве гро́здия в ле́те, и еле́а на све́щники, и фимиа́ма во вре́мя литурги́и, да изве́ржется. И по шесто́му собо́ру, и́же в тру́лле, в пра́виле 99-м, глаго́лющу: И сему́ во арме́нстей стране́ быва́ти уве́дехом, я́ко не́цыи вну́трь во святы́х олтаре́х у́ды мя́с варя́ще, ча́сти прино́сят свяще́нником, жидо́вски разделя́юще. Те́мже це́рковь непоро́чну храня́ще, узако́нихом, я́ко не подоба́ет ниеди́ному же свяще́ннику разли́чных мя́с часте́й от принося́щих приима́ти, но те́ми дово́льни да бу́дут, я́же принося́щему возмня́тся. Сицево́му приноше́нию быва́ему вне́ це́ркви: а́ще же кто́ сего́ не сотвори́т, да отлучи́тся.