Триодь Постная. Неделя Ваий Вечера. Страстная Седмица.

Службы Стрстной Седмицы.

Вечерня

На Го́споди воззва́х, поставим стихов 6,
и поем самогласны три, повторяюще сия, глас 8:

Ра́дуйся и весели́ся, гра́де Сио́не, / красу́йся и ра́дуйся Це́ркве Бо́жия, / се бо Царь твой прии́де в пра́вде, / на жребя́ти седя́, от детей воспева́емый: / оса́нна в вы́шних, благослове́н еси́, / Име́яй мно́жество щедро́т, поми́луй нас.

Прии́де Спас днесь во град Иерусали́м, / испо́лнити писа́ние / и вси прия́ша в ру́ки ва́иа, / ри́зы же подстила́ху Ему́, / ве́дуще, я́ко Той есть Бог наш, / Ему́же херуви́ми вопию́т непреста́нно: / оса́нна в вы́шних, благослове́н еси́, / Име́яй мно́жество щедро́т, поми́луй нас.

На херуви́мех носи́мый и пева́емый от серафи́м, / возсе́л еси́ на жребя́ дави́дски Бла́же, / и де́ти Тя воспева́ху Боголе́пно, / иуде́е же ху́ляху беззако́нно, / стро́потное язы́ков, седа́лище жребца́ прообразова́ше, / из неве́рия в ве́ру претворя́емое. / Сла́ва Тебе́, Христе́, / еди́не Ми́лостиве и Человеколю́бче.

Слава: Ра́дуйся и весели́ся, гра́де Сио́не, / красу́йся и ра́дуйся Це́ркве Бо́жия, / се бо Царь твой прии́де в пра́вде, / на жребя́ти седя́, от детей воспева́емый: / оса́нна в вы́шних, благослове́н еси́, / Име́яй мно́жество щедро́т, поми́луй нас.

И ныне: На херуви́мех носи́мый и пева́емый от серафи́м, / возсе́л еси́ на жребя́ дави́дски Бла́же, / и де́ти Тя воспева́ху Боголе́пно, / иуде́е же ху́ляху беззако́нно, / стро́потное язы́ков, седа́лище жребца́ прообразова́ше, / из неве́рия в ве́ру претворя́емое. / Сла́ва Тебе́, Христе́, / еди́не Ми́лостиве и Человеколю́бче.

Вход. Прокимен обычный: Се ны́не благослови́те:

На стиховне стихиры самогласны, глас 2:

От ве́твий и ва́ий, я́ко от Боже́ственна пра́здника, / в Боже́ственный преше́дше пра́здник, / к честно́му Христо́вых страсте́й, / ве́рнии, стеце́мся та́инству спаси́тельному, / и Сего́ ви́дим за нас страсть терпя́ща во́льную, / Тому́ же пе́ние подо́бное / благодаря́ще воспои́м, уми́льно зову́ще: / благоутро́бия исто́чниче и спасе́ния приста́нище, / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Стих: Воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву.

Глас 3: Стра́шно е́же впа́сти в ру́це Бо́га жи́ва, / Сей судия́ есть помышле́ний и мы́слей серде́чных. / Никто́же да вни́дет искуша́яй ве́ру непоро́чную, / но в кро́тости и стра́се Христу́ присту́пим, / да прии́мем ми́лость и благода́ть обря́щем, / во благовре́менную по́мощь.

Стих: Ви́деша вси концы́ земли́ спасе́ние Бо́га нашего.

Глас 7: Со́нмице лука́вая и прелюбоде́йная, / своему́ му́жу не сохра́ншая ве́ру, / что держи́ши заве́т, его́же не была́ еси́ насле́дница? / Что хва́лишися о Отце́, Сы́на отве́ргшаяся? / Проро́ки не прия́ла еси́, Сы́на возвести́вшия. / Поне́ свои́х чад усрами́ся, си́це вопию́щих: / оса́нна Сы́ну Дави́дову, / благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.

Слава, глас 2: От ве́твий и ва́ий, я́ко от Боже́ственна пра́здника, / в Боже́ственный преше́дше пра́здник, / к честно́му Христо́вых страсте́й, / ве́рнии, стеце́мся та́инству спаси́тельному, / и Сего́ ви́дим за нас страсть терпя́ща во́льную, / Тому́ же пе́ние подо́бное / благодаря́ще воспои́м, уми́льно зову́ще: / благоутро́бия исто́чниче и спасе́ния приста́нище, / Го́споди, сла́ва Тебе́.

И ныне, глас 3: Стра́шно е́же впа́сти в ру́це Бо́га жи́ва, / Сей судия́ есть помышле́ний и мы́слей серде́чных. / Никто́же да вни́дет искуша́яй ве́ру непоро́чную, / но в кро́тости и стра́се Христу́ присту́пим, / да прии́мем ми́лость и благода́ть обря́щем, / во благовре́менную по́мощь.

Ны́не отпуща́еши: И по О́тче наш, тропарь: Богоро́дице Де́во ра́дуйся: И прочая яко обычно. И обычныя поклоны.

Вестно буди, яко Богоро́дице Де́во: и прочая, со сладкопением поются, во святыя Четыредесятницы Недели, такожде и в настоящую. В прочия же дни Великия седмицы поскору глаголются.

Отпуст:

Гряды́й Госпо́дь на во́льную страсть на́шего ра́ди спасе́ния, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами пречи́стыя Своея́ Ма́тере и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

В Неделю Ваий вечера,
повечерие глаголем малое

На немже поем трипеснец господина Андреа Критскаго. Ирмос по дважды. Тропари колико их есть. И последи ирмос оба лика вкупе. Такожде творим и в прочия Великия седмицы вечеры, на Повечерии. Глас 8.

Песнь 1.

Ирмос: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю / и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре / пои́м Ему́, я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу, / я́ко просла́вися.

Ио́сифово целому́дрие подража́им, ве́рнии, / разуме́им Поче́тшаго челове́ческое слове́сное существо́, / вся́цем хране́нием пожи́вше доброде́телию действи́тельною.

До́брых неде́лание уподо́бися смоко́внице, / сего́ у́бо уклони́мся, да не и́зсхнем я́коже она́ тогда́, / собо́рище ли́ствием покрыва́ющееся преднапису́ющая.

О́браз Влады́чень подпису́я Ио́сиф, в ров вве́ржен быва́ет, / продае́тся от сро́дник, вся терпи́т приснопа́мятный, / во о́браз пои́стинне Христо́в.

Смоко́вницы безпло́дствия убежа́вше, бра́тие, разуме́им о́браз, / да не и́зсхнем я́коже она́ тогда́, / егда́ возвраща́яся Человеколю́бец прии́де к ней а́лча.

Иису́с за мир тща́ся пострада́ти во́лею, / и́дет со ученики́ Свои́ми во град Иерусали́м к во́льней стра́сти, / ю́же прии́де пострада́ти.

Прилепи́вшеся Го́сподеви вся тща́щемуся пострада́ти, / гото́ви бу́дем на оплева́ние, на поруга́ния, и на уничиже́ния, / я́ко да пречи́стыми Его́ страстьми́ спросла́вимся ве́рнии.

Страстьми́ стра́сти исцеля́ет, Пострада́вый о нас, / хотя́ бо произво́дит, на на́ше существо́ челове́ческое, / животво́рная Своя́ страда́ния, да мы спасе́мся.

Слава: Три безнача́льна прославля́ю, три Свя́та пою́, / три соприсносу́щна во еди́ном Существе́ пропове́даю: / Еди́н бо во Отце́, Сы́не и Ду́се славосло́вится Бог.

И ныне, Богородичен: Жезл у́бо Моисе́ов, и жезл Ааро́нов, стра́нное претворе́ние, / и па́че ума́ смотре́ние име́ша. / Твое́ же чре́во Богороди́тельнице, / рождество́ обновля́ет но́вое.

Седален, глас 4.
Подобен: Яви́лся еси́:

Смоко́вницы осужде́ние да не предвари́т тя, / но благи́я плоды́ потщи́ся / се́рдца брозда́ми душе́ творцу́ Твоему́, Христу́, возвести́, / в покая́нии Ему́ принося́щи.

Песнь 8.

Ирмос: На горе́ святе́й просла́вльшася, / и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, / Го́спода по́йте / и превозноси́те во вся ве́ки.

Целому́дрием украси́вше житие́, / и му́дростию сохрани́вше ве́ру, / пра́вды нра́вы взы́щем, / да в му́жестве спосле́дующе, / Христо́ви сраспне́мся.

Другу́ю Е́ву обре́т еги́птяныню, / не победи́ся к неподо́бному дея́нию патриа́рх Ио́сиф, / но ста я́коже не́кий адама́нт, / от страсте́й не ят грехо́вных.

Преходя́ жите́йская ше́ствия, Спа́се мой, / взалка́л еси́ во́лею, спасе́ния всех жела́я, / сего́ бо взалка́л еси́, обраще́ния от Тебе́ удале́нных.

Пра́отец вкуш от дре́ва, я́ко позна́ся наг и посра́млен, / ли́ствие смоко́вное взем препоя́сася, / собо́рище бо обнаже́нное Христа́ прообража́шеся.

Гото́вися, душе́, пре́жде исхо́да, / устро́й себе́ ко о́ному житию́, / и Христу́ тебе́ ра́ди пострада́ти тща́щемуся, да тя просла́вит, / потщи́ся спострада́ти, и сраспя́тися, и умре́ти.

Ка́ко не ужа́снется смерть, Спа́се мой? / Ка́ко не убои́тся ад среты́й Тя, / по благоизволе́нию к стра́сти тща́щагося, / и о непра́ведных пра́ведна Тя зря пострада́ти прише́дша?

Ла́зарево воста́ние ви́девше иуде́и, свяще́нницы и леви́ти / кля́твенное согла́сие за́вистию угото́вльше, ле́стию преда́тельства, / Христа́ преда́ша на смерть Пила́ту.

А́гница Твоя́ и Раба́ и Де́ва, / к стра́сти Тя устремля́ющася ви́дящи, / и ду́шу о нас полага́юща, до́браго Па́стыря, / утро́бою Ма́тернею по Тебе́ рыда́ше.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Троичен: Я́ко Еди́ницу Существо́м пою́ Тя, / я́ко Тро́ицу Ли́цы Тя чту, / О́тче, и Сы́не, и Ду́ше Пресвяты́й, / безнача́льную держа́ву Твоего́ Ца́рствия сла́влю во ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богородичен: Мо́лит Тя, Христе́, Богоро́дица, / мо́лит учени́к Твои́х собо́р: / Твой мир да́руй ми́рови Твоему́, / и щедро́ты Твоя́ пода́ждь нам бога́тно во ве́ки.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.

Ирмос: На горе́ святе́й просла́вльшася:

Песнь 9.

Ирмос: Чу́жде ма́терем де́вство, / и стра́нно де́вам деторожде́ние; / на Тебе́, Богоро́дице, / обоя́ устро́ишася. / Тем Тя, вся племена́ земна́я, / непреста́нно велича́ем.

Чу́жде есть нечести́вым целому́дрие, / и стра́нно пра́ведником законопреступле́ние, / Ио́сиф же вели́кий уклони́ся греха́, / и целому́дрия бысть о́браз, / и подо́бие вои́стинну Христо́во.

Чу́жде есть беззако́нником благозако́ние, / и стра́нно неве́рным Богоразу́мие, / иуде́е же сия́ отри́нуша за беззако́ние. / Те́мже и еди́ни са́ми насле́доваша, я́коже смоко́вница, кля́тву.

Взалка́ челове́ческаго спасе́ния, / хлеб сый жи́зни, Христо́с и Бог мой. / Те́мже смоко́вницу предвари́в, безпло́дное собо́рище, / ли́ствием обра́стшую зако́нно, я́ко ви́де, прокля́т.

Зако́нное непло́дие прокля́л еси́, / я́ко ли́ствие процвета́ющее писменосе́нный ра́зум, / плодо́в же дел не иму́щее за беззако́ние. / Нас же всех благода́ти сыно́в, Спа́се, благослови́.

Жезл у́бо Моисе́ов дре́вле в змию́, / Ааро́нов же жезл в зе́лено преложи́ся и процвете́ ли́ствие; / непло́дное же изсо́хшее собо́рище законопресту́пное, / в непло́дную преложи́ся смоко́вницу.

Гото́ви Иуде́е свяще́нники твоя́ и устро́й ру́це к богоуби́йству, / се бо прии́де кро́ткий и молчали́вый на страсть, / А́гнец сый и Па́стырь наш, Христо́с Царь Изра́илев.

Приими́ Иуде́е Царя́, / се бо на страсть прихо́дит во́лею, да постра́ждет, / и спасе́т зову́щия непреста́нно: / благослове́н Гряды́й спасти́ Кресто́м вся́ческая.

Обрати́л есть Иуде́е, пра́здники твоя́ в плачь, Влады́ка, по проро́честву, / богоуби́йца бо показа́лася еси́ обра́щшаго дре́вле ка́мень, / и несеко́мый во исто́чники водны́я и езе́ра, я́коже пое́т Дави́д.

Слава: Чу́жде есть беззако́нным, / е́же Тя сла́вити безнача́льное Существо́, / Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, несозда́нное вседержи́тельство, / И́мже весь мир соде́лася, ма́нием Боже́ственныя держа́вы Твоея́.

И ныне: Приво́дим в моли́тву Богоро́дицу, / Тоя́ моли́твами и апо́стол Твои́х, / о́бщники ны сотвори́, Влады́ко, благи́х Твои́х, / и све́тлости сподо́би, Спа́се, Воскресе́ния Твоего́.

И паки ирмос тойже: Чу́жде ма́терем: Таже и прочее обычно. И отпуст.

Ведомо буди, яко в сию святую Великую седмицу единою совершаем Псалтирь, и глаголем на Утрени кафисмы три, и на часех, 3-м и 6-м, две. И совершаются в среду. В Великую же Субботу стихословятся Непорочны, в Вечернях же глаголем обычно: Ко Го́споду внегда́ скорбе́ти ми: