Канон святым мученицам Минодоре, Митродоре и Нимфодоре
Канон святых жен, егоже краегранесие: Трех сестрениц искренних
страдания чту. Иосиф. Глас 4.
Песнь 1
Ирмос: Отверзу уста моя,/ и
наполнятся духа,/ и слово отрыгну Царице Матери,/ и явлюся светло торжествуя,//
и воспою, радуяся, Тоя чудеса.
Троицу несозданную, Юже благочестно проповедасте,/
милостиву нам сотворите, мученицы славнии,/ ныне чтущим ваша божественныя
страсти и исправления, богоблаженныя.
О глаголех небрегоша мучителя отроковицы,/
божественным ограждаемы оружием веры,/ и подъяша мук треволнение/ и смерть
неправедну за всяческих Жизнь.
Силою укрепляемы всемощною Зиждителя,/ мужеский
прияша нрав всечестныя/ и змия строптиваго и величаваго ногами попраша/ и на
землю низложиша.
Богородичен: Яко одушевлен xрам,
яко нетленну cкинию,/ яко дверь Небесную,
яко Божественную трапезу,/ яко палату и престол Владычень,/ Марию Чистую песньми
почтим.
Песнь 3
Ирмос: Не мудростию и силою, и
богатством хвалимся,/ но Тобою, Отчею ипостасною мудростию, Христе:// несть бо cвят,
паче Тебе, Человеколюбче.
Умерщвленный умом пребеззаконный мучитель/ Жизни
нашея, Христа, люте отврещися понуждаше тя,/ мученице Минодоро, ураняя.
Взирающия к Богу мучитель не пощаде,/ но жезлием
немилостивно сокруши уды твоя,/ венец тебе плетый вечный, мученице, неувядающий.
Муками, требогатыя святыя мученицы,/ сокровище на Hебесех
и вечнующую славу обретоша,/ ясно Богу приближишася.
Богородичен: Явльшися, души моея тьму отжени/
и греховныя пленицы расторгни, Чистая Девo,/
и спаси мя, рождшая Всещедраго.
Седален, глас 4.
Подобен: Удивися:
Удивишася вашему терпению многому Hебеснии
лицы безплотных Сил:/ якоже бо иному страждущу пребываcте,/
голени и составы сокрушаемы,/ смерть горькую терпяще/ и женским телом змия
отступника сокрушающе,/ девы, невесты Жизнодавца, веры поборницы.
Слава, и ныне, праздника, глас тойже:
От корeне
Иессеева и от чресл Давидовых/ Богоотроковица Мариам раждается днесь нам;/
радостию бо радуются всяческая и обновляются./ Срадуйтеся купно, Небо и земля./
Восхвалите Ю, отечествия язык,/ Иоаким веселится, и Анна торжествует, зовущи:/
неплоды раждает Богородицу и Питательницу Жизни нашея.
Песнь 4
Ирмос: Седяй в славе/ на
Престоле Божества,/ во облаце легце/ прииде Иисус Пребожественный,/ нетленною
дланию,/ и спасе зовущия:// слава, Христе, силе Твоей.
Сияющи лучами Креста,/ присноблаженная Митродора, к
древу привязана,/ терпяше огненную муку,/ прелести углие росою любве Христовы
погашающи.
Явленным видением помысл простирающи,/ зрящи Жениха
доброты недомысленныя,/ биема жезлием, присноблаженная Митродора/ терпяше
доблественне болезни.
Украсистеся, девы, и светло прославистеся,/
препрославленное Слово всячески возлюбивше,/ Егоже уязвлены любовию,/
претерпесте страстей нашествия крепце.
Богородичен: Умерщвлена мя злобою льстиваго,
Всенепорочная,/ Жизнь pождшая, оживи, к
Тебе бо прибегох;/ и впадшася во глубину греховную/ возведи, яко милостива,
Всенепорочная.
Песнь 5
Ирмос: Ты, Господи мой, Свет/ в
мир пришел еси,/ Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения// верою воспевающия
Тя.
Нрав терпелив и непобедим смысл/ мученицы пред
судищем показавше,/ победы венец себе исплетоша.
Ныне терпит железных ногтей терзания крепко/ повешена
Нимфодора,/ Жениха возлюбивши Безсмертнаго.
Трисветлыя свещи,/ трикровная храмина, селение
Троицы,/ да похвалятся песньми девы богомудрыя.
Богородичен: Тя едину избранну и добру и
непорочну обрет,/ воплощается Пребожественное Слово из Тебе, Богорадованная.
Песнь 6
Ирмос: Пожру Ти со гласом
хваления, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесовския крове очищшися,/ ради
милости от ребр Твоих// истекшею Кровию.
Видети желающе Твою доброту недомысленную,/ уязвляемы
любовию Твоею сладчайшею, Безначальне Слове,/ мук лютость доблественне
претерпеша.
Яко крины в верте страдальцев,/ процветоша преславныя
отроковицы/ и Церковь вонями различных мук облаговониша/ Духа благодатию.
Жениха Безсмертнаго Единаго желающе,/ невидимою силою
укрепляемы,/ видимую смерть явленно преобидеша девы отроковицы.
Богородичен: Свят вселивыйся в ложесна Твоя
Господь,/ Святейшу обрет Тя и Чистейшу твари всея,/ Богомати Господоименитая,
Пречистая Владычице.
Кондак, глас 4.
Подобен: Вознесыйся:
За Троицу терпеливно страдальчествовавшия,/
многокозненнаго врага победисте,/ братски облекшеся Духом;/ темже водвористеся с
пятьми девами/ в Hебесном,
страстотерпицы, чертозе,/ и со Ангелы Всецарю// в веселии непрестанно
предстоите.
Песнь 7
Ирмос: Авраамстии иногда в
Вавилоне отроцы/ пещный пламень попраша,/ песньми взывающе:// отец наших Боже,
благословен еси.
Жрети идолом глухим злочестиваго мучителя повелевающа/
оплевасте, вопиюще, отроковицы:/ отцeв наших Боже, благословен еси.
Просвещенныя умом богоначальными зарями,/ мглу
идольскую очернисте, всехвальныя, поюще:/ отцев наших Боже, благословен еси.
Ни отсечения удес, ни гонение, ни скорбь/ Христа
отлучити отнюд возмогоша, вопиющим мученицам:/ отцев наших Боже, благословен еси.
Богородичен: Преестественно Зиждителя от
утробы Твоея, Дево, родити сподобилася еси,/ земныя назидающа, поющия верою:/
Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: Избавителю всех Всесильне,/
посреде пламене благочествовавшия,/ снизшед, оросил еси/ и научил еси пети://
вся дела, благословите, пойте Господа.
Изострившеся любовию Творца,/ притуписте жала змииная,/
в женстем телеси мужеския восприемше подвиги,/ и венцы Hебесными венчастеся.
Сплетшеся посреде подвига,/ невидимыя враги с плотию
безплотныя победиша/ богомудрыя отроковицы, вопиюще:/ благословите, вся дела
Господня, Господа.
О Бозе Спасе вжиляемы,/ о Христе Иисусе возмогающе,/
вражию некрепкую погубисте державу, воспевающе:/ всякая дела, благословите,
Господня, Господа.
Царство вышнее получисте,/ со Христом Иисусом
царствующе,/ испещрены ранами мук, добротою украшены,/ досточудныя отроковицы.
Богородичен: Яко Божие нескверное жилище,/
Eгоже прияла еси воплощаема/ и во дву естеству знаема, Отроковице,/ Емуже поем:
благословите, вся дела Господня, Господа.
Песнь 9
Ирмос: Камень нерукосечный,/ от
несекомыя горы, Тебе, Дево,/ краеугольный отсечеся,/ Христос, совокупивый
разстоящаяся естества.// Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.
Видети желающе доброту Жениха,/ всеобразным манием к
Нему, богоносицы,/ безсмертию поучистеся в мертвеннем телеси./ Тем достойно
ублажаетеся.
Явистеся мучителей посреде,/ аки в волцех суровых,
агницы нескверныя,/ сих зверовидное преборающия,/ и Христу, благоприятна яко
жертва, принесостеся.
Венец исплетосте купно неветшающ, девы,/ божественныя
улучивше славы,/ и Царствия истинно непоколебимаго прияти,/ яко мученицы, с
мученики сподобистеся.
Еяже сподобистеся славы,/ еже получисте ликование,/
совершающим любовию вашу память улучити молитеся,/ яко дерзновение имуще ко
Владыце, честныя девы.
Богородичен: Пощади мя, Христе,/ егда хощеши
судити мир со славою,/ разори мглу страстей моих/ молитвами Рождшия Тя и честных
мучениц Твоих,/ яко Благ и Многомилостив.