Сохранить в Word
Сохранить в PDF
В СРЕДУ 4-Й СЕДМИЦЫ ПО ПАСХЕ
ПРЕПОЛОВЕНИЕ ПЯТИДЕСЯТНИЦЫ
Преполови́вшуся пра́зднику, / жа́ждущую ду́шу мою́
благоче́стия напо́й вода́ми, / я́ко всем, Спа́се, возопи́л еси́: / жа́ждай да
гряде́т ко Мне и да пие́т. / Исто́чниче жи́зни на́шея, Христе́ Бо́же, сла́ва
Тебе́.
Канона праздника два со ирмосы.
Канон господина Феофана, глас 4,
[егоже краестрочие сие:
Преполове́ние пра́здников превели́ких похвалю́.]
Песнь 1.
Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну, / невла́жными
стопа́ми, / дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, / крестообра́зными Моисе́овыма
рука́ма, / Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.
Ве́лия я́же па́че ума́, Влады́ко, / Боже́ственнаго
Твоего́ воплоще́ния, благодея́ния сия́ют нам, / да́рове же и благода́ти, и
Боже́ственныя све́тлости, / благода́тно истека́ющия.
Прише́л еси́, Христе́, све́тлости Божества́ испуща́я,
/ пра́здника посреде́ явле́нно, / пра́здник бо ра́достный спаса́емых еси́, / и
спасе́ния на́шего хода́тай.
Прему́дрость, пра́вда, Го́споди, / и избавле́ние у
Бо́га Ты был еси́ нам, / от земли́ к небе́сной преводя́ высоте́, / и Дух
Боже́ственный да́руя.
Плоть Твоя́ истле́ния во гро́бе не ви́де, Влады́ко, /
но я́ко соста́вися кроме́ се́мене, тле́ния не прия́т, / после́дованию естества́,
пресу́щественно не рабо́тавшая.
Другий канон, творение господина
Андреа Критскаго, глас 8.
Песнь 1.
Ирмос: Мо́ре огусти́л еси́, / погрузи́вый со
ору́жием го́рдаго фарао́на, / и лю́ди спасл еси́ немо́кренно Го́споди, / и ввел
еси́ я́ в го́ру святы́ни, вопию́щия: / пои́м Тебе́, Бо́гу на́шему, песнь
побе́дную, я́ко просла́вися.
Язы́цы восплещи́те, евре́и воспла́чите, /
животода́вец бо Христо́с, у́зы а́довы расто́рже, / и ме́ртвыя воскреси́, и
неду́ги исцели́ сло́вом, / Сей есть Бог наш, да́вый жизнь ве́рующим во и́мя
Его́.
Чу́до показа́л еси́, во́ду в вино́ преше́дшую, / во
Еги́пте ре́ки преложи́вый, Влады́ко, в кровь, / и ме́ртвыя воскреси́л еси́,
зна́мение сие́ второ́е сконча́в. / Сла́ва, Спа́се, несказа́нному Твоему́
сове́ту: / сла́ва истоща́нию Твоему́, и́мже обнови́л еси́ нас.
Струя́ приснотеку́щая сый, Го́споди, жи́зни
и́стинныя, / Ты еси́ воскресе́ние на́ше, / хотя́ труди́лся еси́, Спа́се мой, / и
во́лею вжа́ждался еси́, зако́ном естества́ повину́яся, / и в Сиха́рь шед
пло́тию, воды́ проси́л еси́ у самаряны́ни пи́ти.
Хле́бы благослови́л еси́, ры́бы умно́жил еси́,
непостижи́мый Бо́же, / и лю́ди насы́тил еси́ незави́стно, / и исто́чник
приснотеку́щий, прему́дрость, жа́ждущим обеща́л еси́. / Ты еси́ Спас Бог наш, /
да́вый живо́т ве́рующим во и́мя Твое́.
Слава, Троичен: Три собезнача́льны сла́влю и
сопресто́льны, / Отца́ безнача́льна Бо́га, и Сы́на собезнача́льна, и Ду́ха
соприсносу́щна Сы́ну, / еди́но триипоста́сное Существо́, / еди́но нача́ло
пребезнача́льное пою́, / безнача́льнаго Божества́ и Существа́ чту.
И ныне, Богородичен: Еди́на вмести́ла еси́ Зижди́теля
Твоего́, Богороди́тельнице, во чре́ве, / и пло́тию родила́ еси́ неизрече́нно, /
и Де́ва пребыла́ еси́, ничто́же де́вству оскверни́вшуся. / Сего́, Чи́стая, я́ко
Сы́на Твоего́ и Бо́га непреста́нно моли́ о ста́де Твое́м при́сно.
Песнь 3.
Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́,
Христе́, зову́щи: / Ты моя́ кре́пость Го́споди, / и прибе́жище, и утвержде́ние.
Вод животво́рных исто́чники отве́рзл еси́ Це́ркви, /
а́ще кто жа́ждет, усе́рдно да прихо́дит и пие́т, вопия́, Бла́же.
От земли́ у́бо на не́бо вознести́ся, проявле́нно
глаго́лал еси́: / с небесе́ же Ду́ха посла́ти обеща́л еси́ Свята́го.
Естество́м животворя́й и от Де́вы роди́выйся
Госпо́дь, / всем ве́рным дарова́ безсме́ртие, я́ко Благоутро́бен.
Ин. Ирмос: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде,
/ вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м, / разшири́шася на
враги́ моя́ уста́ моя́, / возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.
Не и́же на лице́ суд суди́те, иуде́е, уча́ глаго́лаше
Влады́ка, / егда́ прии́де во святи́лище, я́коже пи́сано есть, / преполови́вшуся
зако́нному пра́зднику.
Не и́же на лице́ суд суди́те, иуде́е: / Христо́с бо
прии́де, / Его́же нарица́ху проро́цы от Сио́на гряду́ща и мир взыва́юща.
А́ще и словесе́м не ве́руете, иуде́е, дело́м ве́руйте
Влады́ки. / Что прельща́етеся, отмета́ющеся Свята́го, / Его́же написа́ в зако́не
Моисе́й?
А́ще месси́и вся́ко подоба́ет приити́, иуде́е, /
Христо́с же прии́де ны́не Месси́а. / Что прельща́етеся, отмета́ющеся
Пра́веднаго, / Его́же написа́ в зако́не Моисе́й?
Слава, Троичен: Тебе́ покланя́емся, О́тче,
безнача́льный Существо́м, / пое́м безнача́льнаго Сы́на Твоего́, / и Ду́ха
благоче́стно Всесвята́го, / я́ко еди́наго три, естество́м Бо́га.
И ныне, Богородичен: Еди́н от Тро́ицы сый быв, плоть
ви́делся еси́, / не прело́жь, Го́споди, существа́, / ниже́ опали́в Ро́ждшия
нетле́нное чре́во, / Бог сый весь и огнь.
Седален, глас 8.
Подобен: Прему́дрости Сло́ва:
Стоя́ посреде́ святи́лища, преполовля́ющуся
боже́ственно пра́зднику, / жа́ждай, взыва́л еси́, да гряде́т ко Мне и пие́т, /
пия́й бо от сея́ Боже́ственныя Моея́ воды́, / ре́ки из чре́ва источи́т веле́ний
Мои́х, / а и́же ве́рует в Мя, по́сланнаго от Боже́ственнаго Роди́теля, со Мно́ю
просла́вится. / Сего́ ра́ди вопие́м Ти: / сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, / я́ко
бога́тно излия́л еси́ во́ды Твоего́ человеколю́бия рабо́м Твои́м.
Слава, и ныне: Подобен: Прему́дрости во́ду и жи́зни,
источа́я ми́рови, / всех, Спа́се, призыва́еши почерпсти́ спасе́ния во́ды, /
Боже́ственный бо зако́н Твой прии́м челове́к, / в себе́ угаша́ет пре́лести
у́глие, / отону́дуже во ве́ки не вжа́ждет, / ни преста́нет насыще́ния Твоего́,
Влады́ко Царю́ Пренебе́сный. / Сего́ ра́ди сла́вим держа́ву Твою́, Христе́
Бо́же, / прегреше́ний оставле́ние прося́ще низпосла́ти бога́тно рабо́м Твои́м.
Песнь 4.
Ирмос: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на
Кресте́, / со́лнце пра́ведное, / ста в чи́не свое́м, / досто́йно взыва́ющи: /
сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Растерза́в сме́рти врата́ си́лою Твое́ю, / пути́
жи́зни сказа́л еси́, / безсме́ртия же две́ри отве́рзл еси́, ве́рою зову́щим: /
сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Преполове́ние всех и коне́ц име́яй, / и нача́ла, я́ко
безнача́лен, обдержа́й, / стал еси́ посреде́ вопия́: / Боже́ственных,
богому́дрии, прииди́те, даро́в наслади́теся.
Я́ко Бог и всех име́яй власть, / я́ко си́лен держа́ву
низложи́в сме́рти, / посла́ти обеща́лся еси́, Христе́, Ду́ха Свята́го, / от
Отца́ происходя́щаго.
Богородичен: Дае́ши бога́тно благода́ть Тебе́
пою́щим, / и из Тебе́ ро́ждшагося преве́чнаго Сло́ва, Ма́ти неискусобра́чная, /
прегреше́ний оставле́ние сим прося́щи, Пречи́стая.
Ин. Ирмос: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма
/ прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, / тем и
вопия́ше: от ю́га прии́дет Бог. / Сла́ва си́ле Твое́й, / сла́ва снизхожде́нию
Твоему́.
А́ще месси́и подоба́ет приити́, / Месси́а же Христо́с
есть, беззако́ннии, что не ве́руете Ему́? / Се прии́де и свиде́тельствует, я́же
Той твори́т: / во́ду вино́ сотвори́, разсла́бленнаго сло́вом стягну́.
Не разуме́юще писа́ний, прельща́етеся вси вы, евре́и
беззако́ннии, / вои́стинну бо прии́де Христо́с, и всех просвети́, / и в вас
показа́ мно́гая зна́мения и чудеса́, / и всу́е отрица́етеся и́стиннаго живота́.
Еди́но де́ло показа́х вам, и вси уже́ дивите́ся,
взыва́ше иуде́ем Христо́с. / Вы обре́зуете и в суббо́ту челове́ка, рече́, /
Мене́ же что оклевета́ете про́чее, / воздви́гшаго сло́вом разсла́бленнаго?
Дела́ сотвори́х мно́гая, и ко́его ра́ди де́ла
ка́мением биете́ Мя? / Иуде́ем Христо́с, облича́я, взыва́ше: / еда́ зане́
челове́ка здра́ва всего́ сло́вом сотвори́х, / не суди́те на лице́ челове́цы.
Во апо́столех де́йствуяй, и во проро́цех Сам
почива́яй с Ду́хом, / безнача́льное рожде́ние Оте́ческаго естества́, Христе́, /
язы́ки к позна́нию возве́л еси́ зна́меньми Твои́ми.
Слава, Троичен: Тро́ице неразде́льная Еди́нице, /
безнача́льне О́тче, Сы́не и Ду́ше Святы́й, / во Еди́нице Тро́ица равноче́стная,
сопресто́льная, животворя́щая, / несозда́нный Бо́же, спаса́й воспева́ющия Тя, /
и изба́ви от бед и скорбе́й.
И ныне, Богородичен: Во чре́ве Твое́м Бо́га
неопи́санно вмести́вшая, / Богоневе́сто, Де́во Ма́ти Чи́стая, / не преста́й
моля́щи о нас, я́ко да Тобо́ю изба́вимся от обстоя́ний, / к Тебе́ бо при́сно
прибега́ем.
Песнь 5.
Ирмос: Ты, Го́споди
мой, Свет в мир прише́л еси́. / Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения, /
ве́рою воспева́ющих Тя.
Боже́ственных пра́здников преполове́ния дости́гше, /
соверше́нное боже́ственною доброде́телию обучи́тися потщи́мся, богому́дрии.
Я́ко вои́стинну свяще́нное настоя́щее торжество́,
преполове́ние, / превели́ких бо пра́здников ко́рень и све́тится обою́ду.
Богородичен: Ум арха́нгельский не мо́жет разуме́ти /
Твое́ неизрече́нное из Де́вы и пречи́стое рождество́, Спа́се Многоми́лостиве.
Ин. Ирмос: Го́споди Бо́же наш
/ мир даждь нам, / Го́споди Бо́же наш, стяжи́ ны, / Го́споди, ра́зве
Тебе́ ино́го не ве́мы, / И́мя Твое́ имену́ем.
Чудесы́ украси́л еси́ апо́столы Твоя́, / дивесы́
возвели́чил еси́ ученики́, / во всем ми́ре просла́вив, Спа́се наш, и дав им
Ца́рствие Твое́.
Вся просвети́ша земли́ концы́ ученицы́, чудесы́ и
уче́ньми, / и разли́чными о́бразы сло́во пропове́давше, Христе́ Спа́се,
Ца́рствия Твоего́.
Хвалу́ возсыла́ем Ца́рствию Твоему́, пе́ние же Тебе́
прино́сим, / нас ра́ди на земли́ яви́вшемуся, и мир просвети́вшему, и Ада́ма
воззва́вшему.
Слава, Троичен: Сла́ва Тебе́, О́тче Святы́й, Бо́же
нерожде́нне, / сла́ва Тебе́, Сло́ве безле́тне единоро́дне, / сла́ва Тебе́, Ду́ше
Боже́ственне и сопресто́льне, / и единосу́щне Отцу́ и Сы́ну.
И ныне, Богородичен: Бысть чре́во Твое́ свята́я
трапе́за, иму́щая небе́сный хлеб, / от него́же всяк яды́й не умира́ет, / я́коже
рече́ всех, Богороди́тельнице, Пита́тель.
Песнь 6.
Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния,
Го́споди, / Це́рковь вопие́т Ти, / от бесо́вския кро́ве очи́щшися, / ра́ди
ми́лости от ребр Твои́х / исте́кшею кро́вию.
Преполове́ние Пятдеся́тницы наста́ днесь, / отсю́ду
Боже́ственныя у́бо Па́схи, / Боже́ственнейшею све́тлостию озари́вшееся, /
отону́дуже Уте́шителевою благода́тию сия́ющее.
Глаго́лал еси́ в хра́ме, Христе́, предстоя́
иуде́йским собо́ром / Свою́ сла́ву открыва́я, и предъявля́я сро́дство к
Роди́телю.
Богородичен: Бу́ди ми предста́тельница и стена́
неруши́мая, / от мирски́х мя собла́знов избавля́ющая, еди́на Богороди́тельнице,
/ и боже́ственным светоли́тием освеща́ющая.
Ин. Ирмос: Я́ко во́ды морски́я, Человеколю́бче,
/ волна́ми жите́йскими обурева́юся, / те́мже, я́ко
Ио́на, та́ко вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, / Благоутро́бне Го́споди.
Вся содержа́й концы́, возше́л еси́, Иису́се, / и
учи́л еси́ во святи́лищи наро́ды сло́ву и́стины, / пра́зднику преполовля́ющуся,
я́коже Иоа́нн вопие́т.
Отве́рзл еси́ устне́ Твои́, Влады́ко, / пропове́дал
еси́ ми́рови безле́тнаго Отца́ и Всесвята́го Ду́ха, / сро́дное обои́х храня́ и
по воплоще́нии.
Де́ло О́тчее соверши́л еси́, / де́лы уве́рил еси́
словеса́ Твоя́, / исцеле́ния соверша́я, Спа́се, и зна́мения, / разсла́бленнаго
исправля́я, прокаже́нныя очища́я, и ме́ртвыя воскреша́я.
Безнача́льный Сын нача́ло бысть прие́м, / е́же по нам
вочелове́чися, / и посреде́ пра́здника уча́ше, глаго́ля: / притецы́те ко
исто́чнику приснотеку́щему, жизнь почерпи́те.
Слава, Троичен: Еди́но в Тро́ице Божество́, /
Существо́ триипоста́сное, несозда́нное, неразде́льное вси сла́вим, / Отца́ и
Сы́на и Свята́го Ду́ха, я́ко три су́щее, и еди́но.
И ныне, Богородичен: Де́ву по рождестве́ пое́м Тя, /
Де́ву и Ма́терь сла́вим Тебе́ еди́ну, / Чи́стая Богоневе́сто Отрокови́це, / из
Тебе́ бо вои́стинну Бог воплоти́ся, обнови́в нас.
Кондак, глас 4.
Подобен: Вознесы́йся:
Пра́зднику зако́нному преполовля́ющуся, / всех
Тво́рче и Влады́ко, / к предстоя́щим глаго́лал еси́, Христе́ Бо́же: / прииди́те
и почерпи́те во́ду безсме́ртия. / Те́мже Тебе́ припа́даем и ве́рно вопие́м: /
щедро́ты Твоя́ да́руй нам, / Ты бо еси́ Исто́чник жи́зни на́шея.
Икос: Олядене́вшую мою́ ду́шу прегреше́ний
беззако́ньми, / тече́ньми Твои́х крове́й напо́й, / и покажи́ плодоно́сну
доброде́тельми. / Ты бо рекл еси́ всем, е́же приходи́ти к Тебе́, Сло́ве Бо́жий
Всесвяты́й, / и во́ду нетле́ния почерпа́ти, живу́ю же и очища́ющую грехи́, /
пою́щих сла́вное и Боже́ственное Твое́ воста́ние, / подая́, Благи́й, с высоты́
сше́дшую вои́стинну ученико́м Твои́м Ду́ха кре́пость, / Тебе́ Бо́га ве́дущим, /
Ты бо еси́ исто́чник жи́зни на́шея.
Песнь 7.
Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,
/ любо́вию благоче́стия па́че, / не́жели пла́менем опаля́еми взыва́ху: /
благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Кре́постию, Спа́се, сме́ртную разо́рь си́лу, / стезю́
жи́зни показа́л еси́ челове́ком, благода́рно Тебе́ зову́щим: / благослове́н еси́
в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Плоть нося́ща ви́дяще, / не разуме́ша собо́ри
евре́йстии Сло́ве Тя Бо́жий, / но мы Тебе́ воспева́ем: / благослове́н еси́ в
хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Богородичен: Вы́шняго освяще́нное боже́ственное
селе́ние, ра́дуйся! / Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, вопию́щим: /
благослове́на Ты в жена́х еси́, Пренепоро́чная Влады́чице.
Ин. Ирмос: Халде́йская пещь, огне́м
распала́емая, / ороша́шеся Ду́хом, / Бо́жиим
предстоя́нием, / о́троцы поя́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Пло́тски потруди́лся еси́, упокое́ние всех, / во́лею
вжа́ждался еси́, исто́чниче чуде́с, / воды́ проси́л еси́, во́ду жи́зни, Иису́се,
возвеща́яй.
Самаряны́ни, Го́споди, жене́ бесе́довал еси́, /
облича́я безу́мие беззако́нных евре́ев, / она́ у́бо ве́рова Сы́на бы́ти Бо́жия,
си́и же отверго́шася.
Во́ду живу́ю истека́ющую, во́ду безсме́ртия, /
исто́чник присноживу́щий пода́ти обеща́л еси́, / ве́рою Дух Твой прие́млющим,
Спа́се, от Отца́ происходя́щий.
Пятьми́ хле́бы препита́л еси́, ты́сящи а́лчущих, / и
насыще́ния оста́нки, в други́я ты́сящи, Спа́се, умно́жил еси́, / показу́я сла́ву
Твою́ свяще́нным ученико́м.
Яды́й Те́ло Твое́, жив бу́дет во ве́ки, / и пия́й
Кровь Твою́, в Тебе́ пребу́дет, Спа́се мой, / и Ты в нем пребыва́еши, / и
воскреси́ши его́ в после́днее мгнове́ние.
Удиви́л еси́, Влады́ко, Твое́ смотре́ние, / уве́рив
чудесы́ Боже́ственную власть, / неду́ги изгна́л еси́, ме́ртвыя воскреси́л еси́
и́ слепы́я просвети́л еси́, я́ко Бог.
Прокаже́нныя очи́стил еси́, хромы́я испра́вил еси́, /
разсла́бленныя стягну́л еси́, кровоточи́вую исцели́вый, / ше́ствовал еси́ по
пучи́не, показа́в сла́ву Твою́ свяще́нным ученико́м.
Слава, Троичен: Покланя́емся Твоему́, Го́споди,
Пречи́стому Отцу́, / и благода́ти Ду́ха, ю́же Твои́м апо́столом Бог сый
разда́вый, / посыла́я их на про́поведь.
И ныне, Богородичен: Во чре́ве Твое́м вмести́ла еси́
невмести́маго Сло́ва, / от Твои́х сосе́ц дои́ла еси́ ми́ру Пита́теля, / на
объя́тии носи́ла еси́ Содержи́теля на́шего, Богороди́тельнице Чи́стая.
Песнь 8.
Ирмос: Ру́це распросте́р Дании́л, / львов
зия́ния в ро́ве затче́, / о́гненную же си́лу угаси́ша, / доброде́телию
препоя́савшеся, / благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: / благослови́те,
вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Красе́н из гро́ба воста́в, Божества́ сла́вою
укра́шен, / апо́столом Твои́м, Го́споди, яви́лся еси́, / Ду́ха обеща́яся тем
посла́ти де́йство, вопию́щим: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Умертви́в а́да, я́ко Бог живонача́льнейший, / всем
источи́л еси́ живо́т ве́чный, / его́же ны́не вообража́ют я́вственнее, /
светоно́сных дней сих ра́дости, вопию́щим: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня,
Го́спода.
Лучи́, я́ко Со́лнце, Христе́, пра́вды яви́вся, /
ми́ру посла́л еси́ апо́столы Твоя́, / нося́щия Тебе́ свет непостижи́мый, / и
неве́дения мглу очища́ющия и вопию́щия: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня,
Го́спода.
Богородичен: Се ны́не оскуде́ я́ве от Иу́дина
пле́мене князь и вождь, / Ты бо, Всенепоро́чная, родила́ еси́, / пре́жде
обеща́нное ча́яние язы́ков, Христа́ Бо́га, / Ему́же пое́м: благослови́те, вся
дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Ин. Ирмос: А́нгели и небеса́, / на
престо́ле сла́вы седя́щаго / и я́ко Бо́га непреста́нно сла́вимаго, /
благослови́те, по́йте / и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Прииди́те ви́дите, лю́дие, на престо́ле сла́вы
воспева́емаго, / от люде́й беззако́нных ху́лимаго, / и ви́дяще по́йте в
проро́цех Месси́ю предрече́ннаго.
Ты еси́ вои́стинну Христо́с, в мир сей прише́дый, /
из Него́же спасе́ние и оставле́ние оте́ческих согреше́ний. / Ты еси́ вои́стинну
живо́т, в Тя ве́ровавшим.
Прему́дрость Бо́жия, преполови́вшуся пра́зднику,
я́коже пи́сано есть, / во святи́лищи предста́ и уча́ше, / я́ко вои́стинну Сей
бя́ше Месси́а Христо́с, И́мже спасе́ние.
В суббо́тах Христо́с, и по вся дни пока́зоваше
зна́мений дела́, / исцеля́я су́щия в неду́зех разли́чных, / но прельще́ннии
лю́дие я́ростию распыха́хуся.
Разсла́бленнаго, глаго́лет, в ле́тех же мно́зех
лежа́щаго, / в суббо́ту Сей исцели́ и преступи́ зако́н, / иуде́и Христа́ го́рько
укоря́ху.
Не Моисе́й ли вам, зако́н да́вый, повелева́ет
обре́затися, / и в суббо́ту му́жа обре́зуете, да не ка́ко зако́н оте́ческий
разори́тся, / Христо́с иуде́ем глаго́лаше.
Неблагода́рни всегда́ в пусты́ни жи́вшии, /
Благоде́теля за́вистию прогне́ваху, ху́ляще, / дви́жуще непра́ведныя язы́ки,
тще́тным поуча́ющеся.
Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха,
Го́спода.
Троичен: Еди́н Бог у́бо Тро́ица, / Отцу́ не
преступи́вшу в сыновство́, / ниже́ Сы́ну прело́жшуся во исхожде́ние, / но
сво́йственная и обоя́, Свет Бо́га, три прославля́ю во век.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Богородичен: Ка́ко родила́ еси́, рцы, от Отца́
безле́тно просия́вшаго, / и со Святы́м Ду́хом воспева́емаго? / Или́ я́ко весть
еди́н благоволи́вый из Тебе́ роди́тися, Богоро́дице.
Таже: Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви,
пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный / от несеко́мыя
горы́ Тебе́, Де́во, / краеуго́льный отсече́ся, / Христо́с, совокупи́вый
разстоя́щаяся естества́. / Тем веселя́щеся, Тя Богоро́дице велича́ем.
Но́вому и чи́стому жи́тельству, от Христа́
научи́вшеся, / сие́ да́же до конца́ сохрани́ти поле́зно вси потщи́мся, / я́ко да
Свята́го Ду́ха прише́ствие восприи́мем.
Ты мое́ сме́ртное, Жизнода́вче, / обложе́нием
безсме́ртия, и нетле́ния благода́тию / обле́к, Спа́се, совоскреси́л еси́, / и
Отцу́ приве́л еси́, вре́менную мою́ разруши́в брань.
В небе́сное па́ки житие́ зва́ни бы́вше, /
хода́тайства си́лою истощи́вшагося да́же и до ра́бия о́браза, и нас возне́сшаго,
/ Сего́ досто́йно возвели́чим.
Богородичен: Я́ко ко́рень, исто́чник и вину́
нетле́ния, / Тебе́, Де́во, вси ве́рнии уве́девше, похвала́ми почита́ем, / Ты бо
ипоста́сное безсме́ртие нам источи́ла еси́.
Ин. Ирмос: Чу́жде ма́терем де́вство, / и
стра́нно де́вам деторожде́ние, / на Тебе́ Богоро́дице, обоя́ устро́ишася. / Тем
Тя вся племена́ земна́я / непреста́нно велича́ем.
Пра́зднику преполовля́ющуся иуде́йскому, / возше́л
еси́, Спа́се мой, во святи́лище Твое́, и науча́л еси́ всех, / чудя́хуся же
иуде́е, и отку́ду Сей весть пи́сьмена не научи́вся, глаго́лаху.
Исцеле́ния дарова́ний Изба́витель мой источа́я, /
сотворя́ше чудеса́ и зна́мения, / прогоня́ неду́ги, целя́ немощству́ющия, / но
иуде́и неи́стовствовахуся мно́жеством чуде́с Его́.
Непокори́выя иуде́и Изба́витель мой облича́я,
вопия́ше: / не суди́те на лице́, но пра́веден суд суди́те, / и́бо зако́н и в
суббо́ту обре́зоватися повелева́ет вся́кому челове́ку.
Бо́льшая чуде́с ученико́м Твои́м, Спа́се, я́коже
обеща́в, по́дал еси́, / посла́в в язы́ки пропове́дати сла́ву Твою́, / они́ же
ми́рови пропове́даху Твое́ Воскресе́ние, благода́ть и воплоще́ние.
А́ще челове́ка обре́зуете в суббо́ту, да не ка́ко
разори́тся зако́н, / ны́не на Мя что гне́ваетеся, / я́ко челове́ка всего́
здра́ва сотвори́х сло́вом? / По пло́ти вы су́дите, глаго́лет иуде́ем Христо́с.
Суху́ю исцели́вый ру́ку сло́вом, / изсо́хшую дре́вле
зе́млю моего́ се́рдца исцели́в, Сло́ве, / покажи́ мя плодоно́сна, да соде́лаю и
аз, Спа́се, / плоды́ в покая́нии те́пле.
Прокаже́нное мое́ се́рдце очи́стив, / и души́ моея́,
Сло́ве, о́чи просвети́вый, / на одре́ боле́зни мя лежа́ща испра́ви, / я́коже
разсла́бленнаго возста́вил еси́ на одре́ лежа́щаго.
Слава, Троичен: Чу́жде есть беззако́нным сла́вити
безнача́льную Тро́ицу, / Отца́, и Сы́на же, и Свята́го Ду́ха, / несозда́нное
вседержа́ние, / И́мже весь мир созда́ся держа́вою кре́пости Ея́.
И ныне, Богородичен: Вмести́ла еси́ во чре́ве Твое́м,
Де́во Ма́ти, / еди́наго от Тро́ицы Христа́ Жизнода́вца, / Его́же пое́т вся тварь
и трепе́щут го́рнии престо́ли, / Того́ моли́, Всеблаже́нная, спасти́ ду́ши
на́ша.
Ексапостиларий.
Подобен: Не́бо звезда́ми:
Ча́шу име́яй неистощи́мых даро́в, / даждь ми
почерпсти́ во́ду во оставле́ние грехо́в, / я́ко содержи́мь есмь жа́ждею,
Благоутро́бне, еди́не Ще́дре. [Трижды.]