Сохранить в Word
Сохранить в PDF
ВОЗНЕСЕНИЕ ГОСПОДА БОГА
И СПАСА НАШЕГО ИИСУСА ХРИСТА
Тропарь праздника трижды, глас 4:
Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш, /
ра́дость сотвори́вый ученико́м, / обетова́нием Свята́го Ду́ха, / извеще́нным им
бы́вшим благослове́нием, / я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.
Величание:
Велича́ем Тя, / Живода́вче Христе́, / и почита́ем
е́же на Небеса́ / с пречи́стою Твое́ю Пло́тию / Боже́ственное вознесе́ние.
Канон, творение Иоанна монаха. Глас 5.
Песнь 1.
Ирмос: Спаси́телю Бо́гу / в мо́ри лю́ди
немо́крыми нога́ми наста́вльшему, / и фарао́на со всево́инством пото́пльшему, /
Тому́ Еди́ному пои́м, / я́ко просла́вися.
Воспои́м вси, лю́дие, / на ра́мех херуви́мских
возне́сшуся со сла́вою Христу́, / и спосади́вшему нас одесну́ю Отца́, / песнь
побе́дную, я́ко просла́вися.
Хода́тая Бо́гу и челове́ком Христа́, / ли́цы
а́нгельстии ви́девше, с пло́тию в вы́шних удивля́хуся, / согла́сно же воспева́ху
песнь побе́дную, я́ко просла́вися.
Я́вльшемуся Бо́гу на горе́ Сина́йстей, / и зако́н
да́вшему богови́дцу Моисе́ю, / от горы́ Елео́нския возне́сшемуся пло́тию, /
Тому́ вси воспои́м, я́ко просла́вися.
Богородичен: Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, / Воплоще́ннаго
от Тебе́, и от недр Роди́теля не отсту́пльшаго Бо́га / непреста́нно моли́, / от
вся́каго обстоя́ния спасти́, я́же созда́.
Другий канон господина Иосифа, глас 4.
Песнь 1.
Ирмос: Отверзу уста моя, / и наполнятся Духа, /
и слово отрыгну Царице Матери, / и явлюся, светло торжествуя, / и воспою,
радуяся, Тоя чудеса.:
Воскре́сл еси́ тридне́вен, по естеству́ безсме́ртный,
/ и яви́лся еси́ единона́десятим и всем ученико́м, / и восте́кл еси́ Христе́ ко
Отцу́, / о́блаком носи́мь, всех Тво́рче.
Вопие́т я́вственно поя́ Дави́д богодохнове́нный, /
взы́де Госпо́дь к небе́сным, в воскликнове́нии и трубы́ шу́ме, / и к
началосве́тному Отцу́ доспе́.
Слава: Состаре́вшийся, Го́споди, мир мно́гими
грехми́, / обнови́в стра́стию Твое́ю и воста́нием Твои́м, / возше́л еси́ носи́мь
о́блаком к пренебе́сным, / сла́ва сла́ве Твое́й.
И ныне, Богородичен: Влады́ку родила́ еси́ всех,
всенепоро́чная Влады́чице, / страсть во́льную прии́мшаго, / и возше́дша к
Своему́ Отцу́, / Его́же не оста́ви, а́ще и плоть взят.
Катавасия: Боже́ственным покрове́н, /
медленоязы́чный мра́ком, / извити́йствова Богопи́санный зако́н, / ти́ну бо
оттря́с очесе́ у́мнаго, / ви́дит Су́щаго, / и науча́ется Ду́ха ра́зуму, / хваля́
Боже́ственными пе́сньми.
Песнь 3.
Ирмос: Си́лою
Креста́ Твоего́, Христе́, / утверди́ мое́ помышле́ние, / во е́же пе́ти и
сла́вити / спаси́тельное Твое́ вознесе́ние.
Возше́л еси́, Жизнода́вче Христе́, ко Отцу́, / и
возне́сл еси́ род наш, Человеколю́бче, / неизрече́нным благоутро́бием Твои́м.
Чи́ни а́нгельстии, Спа́се, / челове́ческое естество́
ви́девше совосходя́щее Тебе́, / непреста́нно удивля́еми воспева́ху Тя.
Ужаса́хуся а́нгельстии ли́цы, Христе́, / зря́ще Тя с
телесе́м возне́сшася, / и воспева́ху свято́е Твое́ вознесе́ние.
Естество́ челове́ческое, Христе́, / тле́нием па́дшее
возста́вил еси́, / и восхо́дом Твои́м возне́сл еси́, / и с Собо́ю нас просла́вил
еси́.
Богородичен: Моли́ непреста́нно, Чи́стая, /
Произше́дшаго от ложе́сн Твои́х, / изба́витися пре́лести диа́воли, / пою́щим Тя,
Ма́терь Бо́жию.
Ин. Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, /
живый и независтный Источниче, / лик себе совокупльшия, духовно утверди, / в
божественней Твоей славе / венцев славы сподоби.
Возьми́те врата́ небе́сная, / се прии́де Христо́с
Царь тва́ри, / в те́ло обо́лкся земно́е, / го́рнейшим глаго́лаху си́лам
до́льнейшия.
Взыска́в, Христе́, прельще́ннаго пре́лестию зми́евою
Ада́ма, / я́ко в сего́ оболки́йся, / возше́л еси́ и сел еси́ одесну́ю, я́ко
сопресто́лен Отцу́, / пою́щим а́нгелом Тебе́.
Слава: Земля́ пра́зднует и лику́ет, ра́дуется и
не́бо, / вознесе́нием днесь Творца́ тва́ри, / предъявле́нно соедини́вшаго
разстоя́щаяся хоте́нием.
И ныне, Богородичен: Сме́рти роди́вши Разруши́теля, /
Еди́наго безсме́ртнаго Бо́га, / Де́во Ма́ти Всечи́стая, / Того́ при́сно умоли́,
/ умерщвля́ющия моя́ стра́сти умори́ти и спасти́ мя.
Катавасия: Разве́рзе утро́бы неча́дствовавшия
у́зы, / доса́ду же неудоботерпи́му благоча́дствующия, / еди́на моли́тва
проро́чицы дре́вле А́нны, / нося́щия дух сокруше́н, / к Си́льному и Бо́гу
ра́зумов.
Седален, глас 8.
Подобен: Прему́дрости:
Всед на о́блаки небе́сныя, / оста́вив мир су́щим на
земли́, / возше́л и сел еси́ одесну́ю Отца́, / я́ко Единосу́щен Сему́ сый и
Ду́ху. / А́ще бо и во пло́ти яви́лся еси́, но непрело́жен пребы́л еси́, / те́мже
ча́еши соверше́ния коне́ц, / суди́ти гряды́й на зе́млю ми́ру всему́. /
Правосу́де Го́споди, пощади́ ду́ши на́ша, / прегреше́ний оставле́ние да́руя, /
я́ко Бог ми́лостив, рабо́м Твои́м.
Слава, и ныне: тойже.
Песнь 4.
Ирмос: Услы́шах слух
си́лы Креста́, / я́ко рай отве́рзеся им / и возопи́х: / сла́ва си́ле Твое́й,
Го́споди.
Возне́слся еси́ во сла́ве, а́нгелов Царю́, /
Уте́шителя нам от Отца́ посла́в. / Те́мже вопие́м: / сла́ва, Христе́,
вознесе́нию Твоему́.
Я́ко взы́де Спас ко Отцу́ с пло́тию, / удиви́шася
Ему́ а́нгельская во́инства, и возопи́ша: / сла́ва, Христе́, вознесе́нию Твоему́.
А́нгельския си́лы го́рнейшим вопия́ху: / врата́
возьми́те, Христу́ на́шему Царю́, / Его́же воспева́ем вку́пе со Отце́м и Ду́хом.
Богородичен: Де́ва роди́ и ма́терняя не позна́, / но
Ма́ти у́бо есть, Де́вою же пребы́сть, / Ю́же воспева́юще, ра́дуйся, Богоро́дице,
взыва́ем.
Ин. Ирмос: Седяй в славе / на Престоле Божества
/ во облаце легце, / прииде Иисус пребожественный, / нетленною дланию / и спасе
зовущия: / слава, Христе, силе Твоей.
Иису́с Жизнода́вец прии́м, и́хже возлюби́, / на
Елео́нскую го́ру восхо́дит, / и сих благослови́, / и о́блаком носи́мь О́тчая
не́дра доспе́, / я́же ника́коже оста́вил.
Мир весь пра́зднует ви́димый и неви́димый, / в
ра́дости а́нгели лику́ют, / и челове́цы славосло́вяще непреста́нно вознесе́ние,
/ пло́тию Соедини́вшагося нам бла́гостию.
Слава: Разруши́вый держа́ву сме́рти, я́ко
безсме́ртный, Го́споди, / безсме́ртие всем дарова́л еси́, Человеколю́бче, / и
возне́слся еси́ во сла́ве, / зря́щим Тя честны́м ученико́м, Иису́се всеси́льне.
И ныне, Богородичен: Блаже́нно чре́во Твое́,
Всенепоро́чная, бысть, / чре́во бо а́дово пресла́вно истощи́вшаго, / несказа́нно
вмести́ти сподо́билася еси́, / Его́же моли́ спасти́ нас, пою́щих Тя.
Катавасия: Царю́ царе́й, / Яковы́й от Якова́го
еди́н Сло́ве произше́дый, / от Отца́ безвино́внаго, / равномо́щнаго Твоего́
Ду́ха апо́столом и́стинно посла́л еси́, / я́ко Благоде́теля пою́щим: / сла́ва
держа́ве Твое́й, Го́споди.
Песнь 5.
Ирмос: У́тренююще
вопие́м Ти: / Го́споди, спаси́ ны, / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве бо Тебе́
ино́го не зна́ем.
Испо́лнив весе́лия вся́ческая Ми́лостиве, / к го́рним
си́лам с пло́тию прише́л еси́.
А́нгельския си́лы взе́млема Тебе́ ви́девше, / врата́,
взыва́ху, Царю́ на́шему возьми́те.
Апо́столи ви́девше возвыша́ема Спа́са, / с тре́петом
взыва́ху Царю́ на́шему: сла́ва Тебе́.
Богородичен: Де́ву по рождестве́ пое́м Тя,
Богоро́дице, / Ты бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́рови родила́ еси́.
Ин. Ирмос: Ужасошася всяческая / о божественней
славе Твоей: / Ты бо, Неискусобрачная Дево, / имела еси во утробе над всеми Бога
/ и родила еси Безлетнаго Сына, / всем воспевающим Тя / мир подавающая.
Умертви́в смерть Твое́ю сме́ртию, Го́споди, / взем
и́хже возлюби́л еси́, / возше́л еси́ на Ма́сличную го́ру святу́ю, / и отту́ду
восте́кл еси́, Христе́, к Твоему́ Роди́телю, о́блаком носи́мь.
Стра́нно Твое́ рождество́, стра́нно Твое́
воскресе́ние, / стра́нно и стра́шно Твое́ Жизнода́вче, е́же от горы́
Боже́ственное вознесе́ние, / е́же изобразу́я Илиа́ четвероко́нный восхожда́ше, /
воспева́я Тя, Человеколю́бче.
Слава: Зря́щим апо́столом веща́ху а́нгели: / му́жие
галиле́йстии, что чудите́ся вознесе́нию Жизнода́вца Христа́, / Сей прии́дет
па́ки на зе́млю / суди́ти ми́ру всему́, я́ко Судия́ пра́веднейший.
И ныне, Богородичен: Де́ву сохрани́в Тя по рождестве́
нетле́нну, / восхо́дит Христо́с ко Отцу́, Богороди́тельнице, Его́же не оста́ви,
/ а́ще и плоть прия́т из Тебе́, мы́сленную же и одушевле́нную, / за ми́лость
неизрече́нную.
Катавасия: Реши́тельное очище́ние грехо́в, /
огнедохнове́нную приими́те Ду́ха ро́су, / о ча́да светообра́зная церко́вная. /
Ны́не от Сио́на бо изы́де зако́н, / языкоогнеобра́зная Ду́ха благода́ть.
Песнь 6.
Ирмос: Обы́де мя бе́здна, / гроб мне кит бысть,
/ аз же возопи́х к Тебе́, Человеколю́бцу, / и спасе́ мя десни́ца Твоя́,
Го́споди.
Взыгра́шася апо́столи, / зря́ще на высоту́ днесь
Зижди́теля взе́млема, / упова́нием Ду́ха, / и стра́хом зовя́ху: сла́ва восхо́ду
Твоему́.
Предста́ша а́нгели, / вопию́ще, Христе́, ученико́м
Твои́м: / и́мже о́бразом ви́десте Христа́ восходя́ща с пло́тию, / па́ки прии́дет
Пра́ведный всех Судия́.
Я́ко ви́деша Тя, Спа́се наш, небе́сныя си́лы, / на
высоту́ взе́млема с те́лом, взыва́ху, глаго́люще: / вели́ко, Влады́ко,
человеколю́бие Твое́.
Богородичен: Купину́ Тя неопали́мую и го́ру, / и
ле́ствицу одушевле́нную, и дверь небе́сную / досто́йно сла́вим, Мари́е сла́вная,
правосла́вных похвало́.
Ин. Ирмос: Божественное сие и всечестное /
совершающе празднество, / богомудрии, Богоматере, / приидите, руками восплещим,
/ от Нея рождшагося Бога славим.
Да ка́плют нам свы́ше о́блацы весе́лие ве́чное, /
Христо́с бо о́блаком, я́ко херуви́мы, носи́мый, / к Своему́ Отцу́ восхо́дит
днесь.
Пло́ти яви́вся подо́бием, / пре́жде разстоя́щаяся
собра́л еси́ во еди́но, Человеколю́бче, / и возне́слся еси́, Ще́дре, в
небе́сная, / зря́щим Тя ученико́м Твои́м.
Слава: Что червле́ны ри́зы пло́ти соедини́вшагося
дебельству́? / Святи́и а́нгели Христа́ зря́ще веща́ху, / стра́сти честны́я
Боже́ственныя нося́ща о́бразы.
И ныне, Богородичен: Пое́м Отрокови́це зача́тие, /
пое́м Твое́ неизрече́нное рождество́, / и́мже изба́вихомся, Чи́стая, тли и
озлобле́ния, / и мра́чнаго а́дова затворе́ния.
Катавасия: Очище́ние нам, Христе́, / и спасе́ние,
Влады́ко, / возсия́л еси́ от Де́вы, / да я́ко проро́ка / от зве́ря морска́го
пе́рсей Ио́ну, / от тли исхити́ши всего́ Ада́ма всеро́дна па́дшаго.
Кондак самогласен, глас 6:
Е́же о нас испо́лнив смотре́ние, / и я́же на земли́
соедини́в Небе́сным, / возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш, / ника́коже
отлуча́яся, / но пребыва́я неотсту́пный, / и вопия́ лю́бящим Тя: / Аз есмь с
ва́ми, и никто́же на вы.
Икос: Я́же земли́ на земли́ оста́вившии, / я́же
пе́пельная пе́рсти уступа́ющии, прииди́те воспря́нем, / и на высоту́ возведе́м
о́чи и мы́сли, / впери́м ви́ды, вку́пе и чу́вства, на небе́сная врата́,
сме́ртнии, / непщу́им бы́ти в Ма́сличной горе́, / и взира́ти на Избавля́ющаго на
о́блацех носи́ма. / Отону́ду бо Госпо́дь на небеса́ востече́, / и та́мо
даролюбе́зны да́ры раздая́ апо́столом Свои́м, / уте́шив я́, я́ко Оте́ц, и
утверди́в я́, / наста́вив, я́ко сыно́в, и рече́ к ним: не разлуча́юся вас, / Аз
есмь с ва́ми, и никто́же на вы.
Песнь 7.
Ирмос: В пещи́ о́гненней / песносло́вцы спасы́й
о́троки, / благослове́н Бог оте́ц на́ших.
На о́блацех све́та вознесы́йся и спасы́й мир, /
благослове́н Бог оте́ц на́ших.
На ра́му, Спа́се, заблу́ждшее взем естество́,
возне́сся, / Бо́гу и Отцу́ приве́л еси́.
Возше́дый во пло́ти к безпло́тному Отцу́, /
благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Умерщвле́ное на́ше грехо́м естество́ взем, / Твоему́
сво́йственному Отцу́, Спа́се, приве́л еси́.
Богородичен: От Де́вы ро́ждься, Ю́же Богоро́дицу
соде́лал еси́, / благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Ин. Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии / паче
Создавшаго, / но, огненное прещение мужески поправше, / радовахуся, поюще: /
препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.
Све́тлый Тя Свет су́ща, подъя́т о́блак, Го́споди, /
от земли́ па́че ума́ восприе́млема / и небе́снии собо́ри восхвали́ша со
апо́столы, глаго́люще: / Бо́же, благослове́н еси́.
Рука́ма вси ра́дующеся воспле́щим, вознесе́нием
Христо́вым, и воскли́кнем: / взы́де Бог во гла́се тру́бне, и се́де одесну́ю, /
я́ко сопресто́лен Отцу́ во ве́ки.
Слава: Поя́ дре́вле Моисе́й вели́кий, взыва́ше: / да
покло́нятся восходя́щу Христу́ небе́снии а́нгели, я́ко всех Царю́, / ему́же
зове́м: отце́в Го́споди и Бо́же, благослове́н еси́.
И ныне, Богородичен: О чуде́с пресла́вных! / Ка́ко
вмести́ла еси́ / Бо́га невмести́маго Богора́дованная, пло́тию обнища́вшаго, / и
со сла́вою мно́гою в небе́сная возне́сшагося днесь, / и оживи́вшаго челове́ки?
Катавасия: Согла́сная возшуме́ орга́нская песнь, /
почита́ти златосотворе́нный безду́шный истука́н: / Уте́шителева же светоно́сная
благода́ть почеству́ет, / е́же вопи́ти: / Тро́ице Еди́ная, равноси́льная,
безнача́льная, благослове́на еси́.
Песнь 8.
Ирмос: Из Отца́ пре́жде век рожде́ннаго Сы́на и
Бо́га, / и в после́дняя ле́та воплоще́ннаго от Де́вы Ма́тере, / свяще́нницы,
по́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Во двою́ существу́ возлете́вшаго Жизнода́вца Христа́
на небеса́ со сла́вою, / и Отцу́ соседя́щаго, / свяще́нницы, по́йте, лю́дие,
превозноси́те во вся ве́ки.
От рабо́ты и́дольския тварь изба́вившаго, / и
предста́вившаго ту свобо́дну Твоему́ Отцу́, / Тебе́, Спа́се, пое́м, / и Тебе́
превозно́сим во вся ве́ки.
Свои́м схожде́нием низложи́вшаго супоста́та, / и
Свои́м возше́ствием возне́сшаго челове́ки, / свяще́нницы, по́йте, лю́дие,
превозноси́те во вся ве́ки.
Богородичен: Херуви́мов превы́шшая яви́лася еси́,
Богоро́дице Чи́стая, / во чре́ве Твое́м си́ми Носи́маго носи́вшая, / Его́же со
безпло́тными, челове́цы, славосло́вим во вся ве́ки.
Ин. Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи /
Рождество Богородичо спасло есть; / тогда убо образуемое, / ныне же действуемое,
/ вселенную всю воздвизает пети Тебе: / Господа пойте, дела, / и превозносите
Его во вся веки.
Яви́шася у́мове апо́столом в вознесе́нии и веща́ху, /
что взира́юще стоите́ дивя́щеся? / Сей восходя́й в небе́сная, / прии́дет и па́ки
суди́ти и́же на земли́ челове́ком, / Судия́ сый Еди́н.
Дади́м Бо́гу вели́чие, / хвалы́ согла́сие
воскли́кнем, / воспои́м, лику́им, рука́ми же воспле́щим: / взы́де Бог наш на
небеса́ от земли́, / а́нгелом, арха́нгелом пою́щим Сего́, / я́ко Влады́ку и
Творца́ всех.
Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха,
Го́спода.
Взя́тся превы́ше А́нгел естество́ на́ше, дре́вле
отпа́дшее, / и на престо́ле посажде́но бысть Боже́ственне, па́че смы́сла. /
Прииди́те, торжеству́им и воззове́м: / Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во
вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Се Сын Твой, Богоро́дице, / плени́в Кресто́м Свои́м
смерть, воскре́се тридне́вен, / и ученико́м Свои́м я́влься, востече́ к
небе́сным, / с ни́миже Тебе́ покланя́ющеся / пое́м и славосло́вим во вся ве́ки.
Таже, Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви,
пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Катавасия: Разреша́ет у́зы, / и ороша́ет пла́мень,
/ трисве́тлый Богонача́лия О́браз, / пою́т о́троцы, / благослови́т же Еди́наго
Спа́са и Вседе́теля, / я́ко Благоде́теля / сотворе́нная вся́ческая тварь.
Велича́й душе́ моя́, / возне́сшагося от земли́ на
не́бо, / Христа́ Жизнода́вца.
Песнь 9.
Ирмос: Тя па́че ума́ и словесе́, Ма́терь
Бо́жию, / в ле́то Безле́тнаго неизрече́нно ро́ждшую, / ве́рнии, единому́дренно
велича́ем.
Тебе́, Изба́вителя ми́ра, Христа́ Бо́га, / апо́столи
ви́дяще Боже́ственно возвыша́ема, / со стра́хом игра́юще велича́ху.
Твою́ обожи́вшуюся плоть / зря́ще, Христе́, на
высоте́ а́нгели, / друг ко дру́гу глаго́лаху: / вои́стинну Сей есть Бог наш.
Тебе́ безпло́тных чи́нове, Христе́ Бо́же, / на
о́блацех взе́млема ви́дяще, взыва́ху: / сла́вы Царю́, врата́ возьми́те.
Тебе́ соше́дшаго да́же до после́дних земли́, / и
челове́ка спа́сшаго, / и восхожде́нием Твои́м возвы́сившаго, сего́ велича́ем.
Богородичен: Ра́дуйся, Богоро́дице Ма́ти Христа́
Бо́га, / Его́же родила́ еси́, / днесь от земли́ возноси́ма / со апо́столы
зря́щи, возвелича́ла еси́.
Вторый припев: А́нгели восхожде́ние
Влады́ки зря́ще, ужаса́хуся, / ка́ко со сла́вою взя́тся от земли́ на го́рняя.
Ин. Ирмос: Всяк земнородный / да взыграется,
Духом просвещаемь, / да торжествует же безплотных Умов естество, / почитающее
священное торжество Богоматере, / и да вопиет: / радуйся, Всеблаженная, /
Богородице, чистая Приснодево.
О даро́в па́че постиже́ния! / О та́инства стра́шнаго!
/ Все́ми бо влады́чествуяй, от земли́ отходя́ к небе́сным, / ученико́м посла́
Ду́ха Свята́го, / просвети́вшаго сих смысл, / и о́гненны сотвори́вшаго
благода́тию.
Полцы́ учени́честии, Госпо́дь рече́, вы седи́те во
Иерусали́ме, / и Аз низпослю́ вам Уте́шителя друга́го, / Отцу́ сопресто́льна и
Мне равноче́стна, / Его́же ви́дите взима́ема и о́блаком све́тлым носи́ма.
Слава: Взя́тся я́ве великоле́пие вы́ше небе́с,
пло́тию обнища́вшаго, / и соседе́нием Отца́ почте́ся естество́ на́ше отпа́дшее,
/ торжеству́им и согла́сно вси воскли́кнем, / и воспле́щим рука́ми ра́дующеся.
И ныне, Богородичен: Свет от Све́та возсия́вый,
Всенепоро́чная, из Тебе́ возсия́, / и че́рность безбо́жия всю разруши́, / и в
нощи́ спя́щих просвети́. / Сего́ ра́ди вси по до́лгу Тя во ве́ки при́сно
ублажа́ем.
Катавасия: Ра́дуйся, Цари́це, / Матероде́вственная
сла́во, / вся́ка бо удобообраща́тельная благоглаго́ливая уста́ / вити́йствовати
не мо́гут, / Тебе́ пе́ти досто́йно, / низумева́ет же ум всяк, Твое́ Рождество́
разуме́ти. / Те́мже Тя согла́сно сла́вим.
Ексапостиларий самогласен:
Ученико́м зря́щим Тя, / возне́слся еси́, Христе́, ко
Отцу́ соседя́, / а́нгели предтеку́ще зовя́ху: / возьми́те врата́, возьми́те, /
Царь бо взы́де к нача́льному Све́ту сла́вы. [Трижды.]