Сохранить в Word
Сохранить в PDF
НЕДЕЛЯ АНТИПАСХИ
Тропарь праздника, глас 7, трижды:
Запеча́тану гро́бу, / Живо́т от гро́ба
возсия́л еси́, Христе́ Бо́же, / и две́рем заключе́нным, / ученико́м предста́л
еси́, / всех Воскресе́ние, / дух пра́вый те́ми обновля́я нам, / по
вели́цей Твое́й ми́лости.
Величание
Велича́ем Тя, живода́вче Христе́, / нас ра́ди
во ад сше́дшаго / и с Собо́ю вся воскреси́вшаго.
Канон Недели Второй по Пасхе
Песнь 1.
Ирмос: Пои́м вси лю́дие, / от го́рькия
рабо́ты фарао́ни Изра́иля изме́ншему, / и во глубине́ морсте́й нога́ми
немо́крыми наста́вльшему, / песнь побе́дную, я́ко просла́вися.
Днесь весна́ душа́м, / зане́ Христо́с от
гро́ба я́коже со́лнце возсия́в тридне́вный, / мра́чную бу́рю отгна́ греха́
на́шего. / Того́ воспои́м, я́ко просла́вися.
Цари́ца време́н, светоно́сному дню, / дней же
царю́ я́вственнейши даронося́, / кра́сит избра́нныя лю́ди церко́вныя, /
непреста́нно поя́ воскре́сшаго Христа́.
Врата́ смерти, Христе́, / ниже́ гро́бныя
печа́ти, ниже́ ключи́ двере́й Тебе́ проти́вишася, / но воскре́с предста́л еси́
друго́м Твои́м, Влады́ко, / мир да́руяй, всяк ум преиму́щ.
Катавасия оба лика вкупе: Воскресе́ния
день, / просвети́мся, лю́дие. / Па́сха,
Госпо́дня Па́сха, / от сме́рти бо к жи́зни, / и от земли́
к небеси́, / Христо́с Бог нас преведе́, /
побе́дную пою́щия.
Песнь 3.
Ирмос: Утверди́ мене́, Христе́, / на
недви́жимом ка́мени за́поведей Твои́х, / и просвети́ мя све́том лица́ Твоего́, /
несть бо свят па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Но́выя вме́сто ве́тхих, / вме́сто же тле́нных
нетле́нныя, / Кресто́м Твои́м, Христе́, соверши́в нас, / во обновле́нии жи́зни
жи́тельствовати досто́йно повеле́л еси́.
Во гро́бе заключе́н опи́санною пло́тию Твое́ю,
/ неопи́санный, Христе́, воскре́сл еси́, / две́рем же заключе́нным, / предста́л
еси́ Твои́м ученико́м, Всеси́льне.
Я́звы Твоя́, Христе́, / я́же во́лею претерпе́л
еси́ за нас, / ученико́м Твои́м сохрани́в, свиде́тельство показа́л еси́ /
Твоего́ сла́внаго Воскресе́ния.
Катавасия: Прииди́те, пи́во
пие́м но́вое, / не от ка́мене непло́дна
чудоде́емое, / но нетле́ния исто́чник /
из гро́ба одожди́вша Христа́, / в Не́мже
утвержда́емся.
Ипакои, глас 6:
Я́ко посреде́ ученико́в Твои́х прише́л еси́,
Спа́се, мир дая́ им, / прииди́ и к нам и спаси́ нас.
Песнь 4.
Ирмос: Ве́лия та́йна Твоего́, Христе́,
смотре́ния, / сию́ бо свы́ше прови́дя богозри́тельно Авваку́м, / изше́л еси́,
вопия́ше Тебе́, / во спасе́ние люде́й Твои́х, Человеколю́бче.
Же́лчи у́бо вкуси́, дре́внее вкуше́ние
исцеля́я, / ны́не же с со́том ме́да, просвеще́ние подая́ Христо́с пра́отцу, / и
Свое́ сла́дкое прича́стие.
Ра́дуешися испыта́емь, / те́мже,
Человеколю́бче, на сие́ повелева́еши Фоме́, / простира́я неве́рующу ре́бра, /
ми́рови уверя́я Твое́, Христе́, тридне́вное воста́ние.
Бога́тство поче́рп / от сокро́вища
некра́домаго Боже́ственнаго, Благоде́телю, / копие́м прободе́ннаго Твоего́
ребра́, / прему́дрости и ра́зума наполня́ет мир Близне́ц.
Твой всеблаже́нный хва́лится язы́к, о
Бли́знче! / Пе́рвый бо благоче́стно пропове́дует / Жизнода́вца Иису́са, Бо́га же
и Го́спода, / от осяза́ния испо́лнься благода́ти.
Катавасия: На Боже́ственней
стра́жи / богоглаго́ливый Авваку́м / да
ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела / я́сно глаго́люща:
/ днесь спасе́ние ми́ру, / я́ко воскре́се
Христо́с, / я́ко всеси́лен.
Песнь 5.
Ирмос: От но́щи у́тренююще пое́м Тя,
Христе́, / Отцу́ собезнача́льна, и Спа́са душ на́ших, / мир ми́рови пода́ждь,
Человеколю́бче.
Предста́в друго́м скорбя́щим Спас, /
прише́ствием всю отъе́млет скорбь, / и игра́ти воздвиза́ет Свои́м Воскресе́нием.
О вои́стинну похваля́емаго Фомы́ стра́шнаго
начина́ния! / Де́рзостно бо осяза́ ре́бра, / Боже́ственным огне́м блиста́ющая.
Неве́рие Фомино́, ве́ры роди́тельное нам
показа́л еси́, / Ты бо вся прему́дростию Твое́ю / промышля́еши поле́зно,
Христе́, я́ко Человеколю́бец.
Катавасия: У́тренюем у́треннюю
глубоку́, / и вме́сто ми́ра песнь принесе́м
Влады́це, / и Христа́ у́зрим / пра́вды
Со́лнце, / всем жизнь возсия́юща.
Песнь 6.
Ирмос: Проро́ка спасл еси́ от ки́та,
Человеколю́бче, / и мене́ из глубины́ прегреше́ний возведи́, молю́ся.
Фомы́ не оста́вил еси́, Влады́ко, /
погружа́ема глубино́ю неве́рия, / дла́ни просте́р на испыта́ние.
Спас наш глаго́лаше: / осяза́вше Мя ви́дите
ко́сти плоть нося́ща, / Аз не премени́хся.
Ре́бра осяза́ и ве́ровав позна́ Фома́, / не
сый в пе́рвом вхо́де Твое́м, Спа́се наш.
Катавасия: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя
земли́, / и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, /
и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.
Кондак, глас 8:
Любопы́тною десни́цею / жизнопода́тельная
Твоя́ ре́бра Фома́ испыта́, Христе́ Бо́же, / созаключе́нным бо две́рем я́ко вшел
еси́, / с про́чими апо́столы вопия́ше Тебе́: / Госпо́дь еси́ и Бог мой.
Икос: Кто сохрани́ учени́чу длань тогда́
неопали́му, / егда́ ко о́гненным ре́бром приступи́ Госпо́дним? / Кто даде́ ей
де́рзость, и возмо́же осяза́ти / пла́менную кость, вся́ко неосяжи́мую? / А́ще бо
не бы ребро́ си́лу по́дало бре́нней десни́це, / ка́ко можа́ше осяза́ти, /
страда́ньми поколеба́вшая я́же вы́ше и я́же ни́зу? / Сия́ благода́ть Фоме́
даде́ся, е́же сия́ осяза́ти, / Христо́ви же вопи́ти: Госпо́дь еси́ и Бог мой.
Песнь 7.
Ирмос: О́бразу служи́ти мусики́йскому
согла́сию созыва́ющу лю́ди, / от пе́сней Сио́нских пою́ще оте́чески о́троцы
Дави́довы, / мучи́телево разори́ша злочести́вое веле́ние, / и пла́мень в ро́су
преложи́ша, песнь воспева́юще: / превозноси́мый отце́в и наш Бо́же, благослове́н
еси́.
Я́ко пе́рвый есть дней и госпо́дственный
светоно́сный сий, / во́ньже ра́доватися досто́йно но́вым и боже́ственным лю́дем
с тре́петом: / прино́сит бо и ве́ка о́браз, / я́ко осми́ца соверша́я бу́дущаго,
/ превозноси́мый отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.
Еди́н дерзну́вый, неве́рною же ве́рою /
облагоде́тельствовавый нас Фома́ Близне́ц, / реши́т у́бо мра́чное неве́дение
всех конце́в, ве́рным неве́рствием, / себе́ же вене́ц плете́т я́ве глаго́ля. /
Ты еси́ Госпо́дь превозноси́мый, отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.
Не всу́е усумне́вся Фома́ о воста́нии Твое́м,
не низложи́ся, / но несумне́тельное тща́шеся показа́ти сие́, Христе́, всем
язы́ком. / Отону́дуже неве́рием уве́рив, всех научи́ глаго́лати: / Ты еси́
Госпо́дь превозноси́мый, отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.
Со стра́хом ру́ку Фома́ в ре́бра Твоя́
живоно́сная, Христе́, вложи́в, / тре́петен ощути́ де́йство, Спа́се, сугу́бое /
двема́ естество́ма в Тебе́ соединя́емыма неслия́нно, / и ве́рою взыва́ше,
глаго́ля: / Ты еси́ Госпо́дь превозноси́мый, отце́в и наш Бо́же, благослове́н
еси́.
Катавасия: О́троки от пе́щи
изба́вивый, / быв Челове́к, / стра́ждет я́ко
сме́ртен, / и стра́стию сме́ртное, / в
нетле́ния облачи́т благоле́пие, / Еди́н
благослове́н / отце́в Бог и препросла́влен.
Песнь 8.
Ирмос: В пла́мени о́гненне горя́щия
пе́щи сохра́ншаго де́ти, / и во зра́це а́нгела снизше́дшаго к ним, / по́йте
Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Возжеле́вый Твое́ ра́достное виде́ние, /
пре́жде не ве́роваше Фома́: / сподо́блься же того́, Бо́га и Го́спода Тя
нарица́ше, Влады́ко, / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.
Претерпе́вшаго Фомино́ неве́рие и показа́вшаго
ре́бра, / и того́ дла́нию осяза́нна бы́вша, / по́йте Го́спода и превозноси́те
Его́ во вся ве́ки.
Твое́ неудо́бное сокро́вище, утае́ное нам
отве́рзе Фома́: / богосло́вив бо язы́ком богоно́сным, / по́йте Го́спода,
глаго́лаше, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Катавасия: Сей нарече́нный и святы́й день,
/ Еди́н суббо́т Царь и Госпо́дь, / пра́здников пра́здник / и торжество́ есть
торже́ств, / во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Тебе́, све́тлую свещу́ и Ма́терь
Бо́жию, / пречу́дную сла́ву и вы́шшую всех тварей, / пе́сньми велича́ем.
Твой све́тлый день и пресве́тлый, Христе́,
всесве́тлую благода́ть, / во́ньже кра́сный добро́тою ученико́м Твои́м предста́л
еси́, / в пе́снех велича́ем.
Тебе́, бре́нною дла́нию осяза́ема в ре́бра, /
и не опали́вша сию́, огне́м невеще́ственнаго Боже́ственнаго существа́, / в
пе́снех велича́ем.
Тя, я́ко Бо́га, из гро́ба воскре́сша Христа́,
/ не очи́ма ви́девше, но серде́чною любо́вию
ве́ровавше, / пе́сньми велича́ем.
Катавасия: Свети́ся, свети́ся, / но́вый
Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и
весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии
Рождества́ Твоего́.
Ексапостиларий, глас 1.
Подобен: Не́бо звезда́ми:
Мои́х удо́в руко́ю твое́ю испыта́вый я́звы, /
не неве́руй Ми, Фомо́, / уя́звленному тебе́ ра́ди, / со ученики́
единому́дрствуй, / и живу́щаго пропове́дуй Бо́га. [Дважды.]
Слава, и ныне: Днесь весна́ благоуха́ет, / и
но́вая тварь лику́ет. / Днесь взима́ются ключи́ двере́й, / и неве́рия Фомы́
дру́га вопию́ща: / Госпо́дь и Бог мой.