Сохранить в Word
Сохранить в PDF
НЕДЕЛЯ ТРЕТИЯ ПО ПАСЦЕ,
СВЯТЫХ ЖЕН МИРОНОСИЦ,
И ИОСИФА ПРАВЕДНАГО
Тропарь, глас 2.
Егда́ снизше́л еси́ к сме́рти, Животе́ Безсме́ртный,
/ тогда́ ад умертви́л еси́ блиста́нием Божества́; / егда́ же и уме́ршия от
преиспо́дних воскреси́л еси́, / вся Си́лы Небе́сныя взыва́ху: / Жизнода́вче,
Христе́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Слава: Благообра́зный Ио́сиф, / с Дре́ва снем
Пречи́стое Те́ло Твое́, / плащани́цею чи́стою обви́в, и благоуха́ньми, / во
гро́бе но́ве, закры́в, положи́, / но тридне́вен воскре́сл еси́, Го́споди, /
подая́й ми́рови ве́лию ми́лость.
И ныне: Мироно́сицам жена́м, при гро́бе предста́в
А́нгел, вопия́ше: / ми́ра ме́ртвым суть прили́чна, / Христо́с же истле́ния
яви́ся чуждь. / Но возопи́йте: воскре́се Госпо́дь, / подая́й ми́рови ве́лию
ми́лость.
Канон мироносиц, в немже поставим
стихов 8.
Песнь 1. Глас 2.
Ирмос: Моисе́йскую песнь восприи́мши, возопи́й
душе́: / Помо́щник и Покрови́тель бысть мне во спасе́ние, / Сей мой Бог и
просла́влю Его́.
Распя́лся еси́ пло́тию, безстра́стный естество́м
О́тчим, / прободе́н был еси́ в ре́бра, источи́вый ми́рови кровь и во́ду. / Ты
Бог наш и прославля́ем Тя.
Крест Твой почита́ю, и погребе́ние сла́влю, Бла́же, /
и пою́, и покланя́юся воста́нию Твоему́, и взыва́ю: / Ты Бог наш и прославля́ем
Тя.
А́ще и вкуси́л еси́ же́лчи, сла́досте церко́вная, /
но источи́л еси́ нам нетле́ние от ребр Твои́х. / Ты Бог наш и прославля́ем Тя.
Вмени́лся еси́, Спа́се, с ме́ртвыми, ме́ртвыя
воздви́гнувый, / вкуси́л еси́ тли, / истле́ния бо вся́ко не позна́л еси́. / Ты
Бог наш и прославля́ем Тя.
Да весели́тся Сио́н, да ра́дуется и не́бо, /
воскре́се Христо́с, ме́ртвыя воздви́гнувый, песносло́вящия: / Ты Бог наш и
прославля́ем Тя.
Плащани́цами обви́в Ио́сиф те́ло Твое́, Христе́, / во
гро́бе но́ве положи́ Тя, спасе́ние: / Ты же ме́ртвыя, я́ко Бог, воскреси́л еси́.
Предвари́вшия у́тро жены́, ви́деша Христа́, / и
боже́ственным вопия́ху ученико́м: / вои́стинну Христо́с воскре́се, / прииди́те с
на́ми воспо́йте Его́.
Слава: Всесвята́я Тро́ице, еди́но Божество́,
безнача́льная Еди́нице, / О́тче и Сы́не и Боже́ственный Ду́ше, спаса́й мир, / Ты
Бог наш и прославля́ем Тя.
И ныне: Дре́внюю кля́тву разреши́вши, Чи́стая, во
утро́бе Твое́й / возрасти́ла еси́ нам благослове́ние, Младе́нца роди́вши: / Сей
бо Бог, а́ще и плоть но́сит.
Катавасия: Воскресе́ния день, / просвети́мся,
лю́дие. / Па́сха, Госпо́дня Па́сха, / от сме́рти бо к жи́зни, / и от земли́ к
небеси́, / Христо́с Бог нас преведе́, / побе́дную пою́щия.
Песнь 3.
Ирмос: Непло́дствовавший мой ум, / плодоно́сен,
Бо́же, покажи́ ми, / де́лателю до́брых, насади́телю благи́х, / благоутро́бием
Твои́м.
Дла́ни на Кресте́ просте́рл еси́, Иису́се, / язы́ки
вся от пре́лести собра́в, / к позна́нию Твоему́ созва́л еси́, Спа́се.
Иуде́йстии лю́дие Пила́ту вопию́т: / отпусти́ нам
злоде́йственнаго разбо́йника, / возми́, возми́, распни́ Безгре́шнаго.
Распе́ншуся Тебе́, Христе́, помрачи́ся свет, земля́
потрясе́ся, / и из гробо́в ме́ртвии воста́ша мно́зи, стра́хом держа́вы Твоея́.
Предстоя́щи Кресту́ А́гница Твоя́, Иису́се, пла́чем
вопия́ше: / ка́мо и́деши, Сы́не? / Ка́мо гряде́ши, А́гнче, за всех закла́выйся?
Покланя́юся Твоему́ Кресту́, воспева́ю и погребе́ние,
/ почита́ю стра́сти, и гво́здия руку́, и копие́, Иису́се, / и Воскресе́ние
Твое́.
Воскре́сл еси́, Иису́се, плене́н бысть враг, / Ада́м
изба́вися, и Е́ва с ним от уз и тли, Воскресе́нием Твои́м.
Воскре́сшу Тебе́, Христе́, / сокруши́шася вереи́ и
врата́ а́дова, / и сме́ртныя у́зы разруши́шася, а́бие стра́хом держа́вы Твоея́.
Богоприе́мче Ио́сифе, гряди́, ста́ни с на́ми, /
воскре́се, зовы́й, Иису́с Изба́витель, / воздви́гнувый Ада́ма благоутро́бием
Свои́м.
Да ра́дуется с на́ми ученико́в двоенадеся́тица, / с
мироно́сицами жена́ми и Ио́сифом, / и со други́ми ученики́ и учени́цами
Христо́выми.
Слава: Со Отце́м и
Сы́ну и Ду́ху Пра́вому, / еди́ному Естеству́ покланя́юся и воспева́ю, / Ли́цы
разделя́я и Существо́м соединя́я.
И ныне, Богородичен: Блаже́нна еси́, Чи́стая, из
ко́рене Иессе́ова су́щая, / из него́же жезл и цвет Христа́, по пло́ти нас ра́ди
возрасти́вшая.
Катавасия: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, / не от
ка́мене непло́дна чудоде́емое, / но нетле́ния исто́чник / из гро́ба одожди́вша
Христа́, / в Не́мже утвержда́емся.
Таже кондак, глас 8:
А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но
а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же,
/ жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, /
па́дшим подая́й воскресе́ние.
Икос: Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее иногда́
во гроб, / предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мvроно́сицы
де́вы, / и друга́ ко друзе́й вопия́ху: / о други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем
те́ло живоно́сное и погребе́ное, / плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма,
лежа́щую во гро́бе. / И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся, / и
принесе́м мv́ра я́ко да́ры, не в
пелена́х, но в плащани́це обви́тому, / и пла́чим, и возопии́м: о Влады́ко,
воста́ни, / па́дшим подая́й воскресе́ние.
И седален глас 2.
Подобен: Вы́шних ища́:
Ми́ра те́пле гро́бу прино́сят жены́, Спа́се, /
А́нгела све́тлостию ду́ши веселя́ху, / и Бо́га Тя всех пропове́даху, и ученико́м
вопия́ху: / вои́стинну воскре́се из гро́ба всех Жизнь.
Слава и ныне, глас тойже: Ученико́в Твои́х лик с
мироно́сицами жена́ми ра́дуется согла́сно, / о́бщий бо пра́здник с ни́ми
пра́зднуют, / в сла́ву и честь Твоего́ Воскресе́ния. / И те́ми вопие́м Ти,
Человеколю́бче Го́споди: / лю́дем Твои́м пода́ждь ве́лию ми́лость.
Песнь 4.
Ирмос: Е́же от Де́вы
Твое́ рождество́ проро́к предзря́, / воспропове́даше вопия́: / слух Твой
услы́шах и убоя́хся, / я́ко от ю́га и из горы́ святы́я приосене́нныя / прише́л
еси́, Христе́.
Кресто́м плени́л еси́ а́дово чре́во, / и совоздви́гл
еси́ ме́ртвыя, / и сме́рти разруши́л еси́ мучи́тельство, / те́мже, и́же от
Ада́ма покланя́ющиися, / пое́м погребе́ние Твое́ и воста́ние, Христе́.
Благоволи́вый, Спа́се наш, / за благоутро́бие
ми́лости пригвозди́тися на Кресте́, / и от пра́отчия изба́вити ны кля́твы, /
разреши́ у́зы мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, твори́ти.
На Кресте́ пригвозди́вый мою́ дре́внюю кля́тву, / и
источи́вый мне, Спа́се, благослове́ние кро́вию от ребр Твои́х, / разреши́ у́зы
мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, твори́ти.
Ад, Спа́се, срет Тя в преиспо́дних, огорчи́ся /
помышля́я, я́ко я́же дре́вле пожре́ти возмоги́й, / ны́не нево́лею отда́в,
истязу́ется в до́льних, / и пленя́емь, и обнажа́емь быва́ет ме́ртвых.
А́ще и ка́мень запеча́тася с кустоди́ею, о
беззако́ннии врази́, / но воскре́се Госпо́дь, я́коже прорече́, / разреша́я у́зы
мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жет бо, ели́ка хо́щет, твори́ти.
Воскресы́й из гро́ба, и плени́вый а́да, и оживи́вый
ме́ртвыя, / и нетле́ние источи́вый мне Твои́м воста́нием, / разреши́ у́зы
мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, твори́ти.
Вои́стинну постыди́теся беззако́ннии, / Христо́с бо
воскре́се, и совоздви́же ме́ртвыя, зовы́й: / дерза́йте, аз победи́х мир. /
Ве́руйте у́бо Ему́, или́ умолчи́те лестцы́, / отмета́ющиися Воскресе́ния Его́.
Мироно́сицам, е́же ра́дуйтеся, / воскресы́й от
гро́ба, возгласи́в, Бла́же, / и апо́столом пропове́дайте воста́ние Мое́, /
разреши́ у́зы мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, твори́ти.
Ио́сифа благообра́знаго, / ревни́теля благоче́стия,
сове́тника и ученика́, / с мироно́сицами почти́м и апо́столами, зову́ще с ни́ми,
/ и ве́рно воспева́юще Спа́сово Воскресе́ние све́тло.
Слава: Пресу́щнаго Божества́ неразде́льную сла́ву,
кто возмо́жет изрещи́? / Еди́но бо Естество́м су́щи Тро́ица пое́тся
безнача́льная, / сра́сленная я́ко Еди́ница, / в Тро́ице пева́емая Ипоста́сьми
просты́ми.
И ныне, Богородичен: Во чре́во Твое́ все́льшагося
безму́жно ро́ждшая, Ма́ти Де́во Чи́стая, / непреста́нно моли́, я́ко Богоро́дица,
/ разреши́ти у́зы мно́гих мои́х согреше́ний, / мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши,
помощи́.
Катавасия: На Боже́ственней стра́жи /
богоглаго́ливый Авваку́м / да ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела /
я́сно глаго́люща: / днесь спасе́ние ми́ру, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко
всеси́лен.
Песнь 5.
Ирмос: Мглу души́ моея́, Спа́се мой, разгна́в /
све́том за́поведей Твои́х озари́ мя, / я́ко еди́н Царь ми́ра.
Ты пе́рвую оде́жду мою́, / ю́же ми истка́, увы́ мне,
се́ятель греха́, / совле́кл еси́, Спа́се мой, обле́кся в мя.
Ли́ствие смоко́вное сши мне грех мой, увы мне, / не
сохра́ншему, Спа́се мой, пречи́стую за́поведь Твою́, / змии́ным сове́том.
Уязви́вшуюся ду́шу мою́ разбо́йническими помышле́ньми
мои́ми, / предста́вый и́же от Мари́и, и еле́й возлия́в, исцели́, Христо́с.
У Креста́ предстоя́щи Пречи́стая Богоро́дица,
ма́терски взыва́ше: / оста́вил Мя еси́ еди́ну, о Сы́не Мой и Бо́же!
Ты злонача́льнаго зми́я / ору́жием Креста́ Твоего́
низложи́в, / Твои́м воста́нием, сокруши́л еси́ жа́ло сме́рти, Иису́се.
Где твое́, сме́рте, жа́ло; / где твоя́, а́де,
побе́да? / Ада́м да свопие́т: / сокруши́лся еси́ оживле́нием воздви́гшаго
ме́ртвыя.
Мироно́сицы жены́ гро́ба Твоего́ дости́гшия,
оживи́вшаго до́льных, / глас слы́шаху глаго́лющий: воскре́се Христо́с.
Благочести́вых мироно́сиц па́мять соверша́юще, / и
всех учени́к Твои́х, в све́тлом Твое́м воста́нии, / воспева́ем Тя, Христе́.
Благообра́знаго вси почти́м досто́йно, / и́же те́ло
Госпо́дне от Дре́ва сня и погребе́ ве́рно.
Слава: Тебе́, Бо́гу и Отцу́ и Сы́ну и Ду́ху,
покланя́юся, трем Ипоста́сем, / и еди́но три ве́рую, Существо́м еди́нем.
И ныне: Тя, безсе́менным Рождество́м роди́вшую па́че
естества́ / обнови́вшаго естество́, Христа́ еди́наго Влады́ку воспева́ем,
ве́рнии.
Катавасия: У́тренюем у́треннюю глубоку́, / и
вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це, / и Христа́ у́зрим / пра́вды Со́лнце, /
всем жизнь возсия́юща.
Песнь 6.
Ирмос: Во глубине́ грехо́вней содержи́мь есмь,
Спа́се, / и в пучи́не жите́йстей обурева́емь, / но я́коже Ио́ну от зве́ря, / и
мене́ от страсте́й возведи́, и спаси́ мя.
Мертв есть ад, дерза́йте, земноро́днии, / Христо́с бо
на Дре́ве ви́сяй, / ве́рже ору́жие нань, и лежи́т мертв, / я́же бо имя́ше,
плени́ся обнажи́вся.
Плени́ся ад, дерза́йте ме́ртвии, и гро́би
отверзо́шася, / воста́ните от а́да, вопие́т вам Христо́с, / вся прише́дый
изба́вити от сме́рти и тли.
Ме́ртвыя я́коже возмо́г поже́рл еси́ иногда́, ны́не
истязу́емь / а́де, отда́ждь Ми, вопие́т тебе́ Жизнода́вец и Бог, / вся прише́дый
изба́вити от несы́таго твоего́ чре́ва.
Жены́ мироно́сицы, что тщите́ся про́чее? / Что же
живо́му ми́ра прино́сите, / воскре́се Христо́с, я́коже предрече́. / Да
преста́нут ва́ша сле́зы, преше́дшия на ра́дость.
Плащани́цею Тя, Христе́, обви́в Ио́сиф
благообра́зный, во гро́бе положи́, / миропома́зав же разоре́нный Твоего́ телесе́
храм, / привали́ ка́мень вели́кий ко гро́бу.
Госпо́дь воскре́се плени́вый врага́, / и у́зники
исто́ргнув, возведе́ вся, / и первозда́ннаго Ада́ма, того́ возставля́я, / я́ко
Благоутро́бен и Человеколю́бец Бог.
Слава: Тро́ицу во
Еди́нстве воспои́м, ве́рнии, / с Сы́ном Отца́ сла́вяще, и Ду́ха единосу́щна
Сы́ну, и су́ща во Отце́ / собезнача́льнаго и присносу́щнаго Бо́га.
И ныне, Богородичен: Во чре́ве невозде́ланно зачала́
еси́, Чи́стая, нетле́ния грозд, я́ко лоза́, / из нея́же безсме́ртия то́ки, /
я́коже вино́ нам источа́ют ве́чную жизнь.
Катавасия: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, /
и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и
тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.
Кондак, глас 2:
Ра́доватися мироно́сицам повеле́л еси́, / плачь
прама́тере Е́вы утоли́л еси́ / воскресе́нием Твои́м, Христе́ Бо́же, / апо́столом
же Твои́м пропове́дати повеле́л еси́: / Спас воскре́се от гро́ба.
Икос: На гроб Твой, Спа́се, мироно́сицы иду́щия, / к
себе́ недоумева́хуся умо́м и веща́ху: / кто нам ка́мень отвали́т гро́бный? / И
воззре́вша ви́дят, я́ко ка́мень отвале́н бе, / зра́ку же а́нгелову со одея́нием
дивля́хуся, / содержи́ми же бя́ху тре́петом, и бежа́ти помышля́ху. / И к ним
ю́ноша возопи́: / не бо́йтеся вы, Его́же и́щете, воста́, / прииди́те, ви́дите
ме́сто, иде́же лежа́ше те́ло Иису́сово, / и ско́ро ше́дшия возвести́те
ученико́м: / Спас воскре́се от гро́ба.
Песнь 7.
Ирмос: Херуви́мы подража́юще о́троцы в пещи́
ликовствова́ху, вопию́ще: / благослове́н еси́ Бо́же, / я́ко и́стиною и судо́м
наве́л еси́ сия́ вся, грех ра́ди на́ших, / препе́тый и препросла́вленный во вся
ве́ки.
Ты, я́ко Человеколю́бец, хотя́й вся спасти́ от
пре́лести, я́же созда́л еси́, / претерпе́л еси́ пригвозди́тися на Кресте́, / да
погребе́нный о́браз страстьми́, сей пло́тию Твое́ю обнови́ши, Спа́се, / и ад
низложи́в, воскреси́л еси́ и уме́ршия с Собо́ю.
На Кресте́ возвыша́емь, вся призва́л еси́ / к Себе́,
Ще́дре, я́коже обеща́л еси́, Бла́же, / я́ко вои́стинну вся сия́ грехо́в ра́ди
на́ших пострада́ти благоволи́л еси́. / Те́мже и разбо́йнику ра́йская врата́
отве́рзл еси́, Спа́се.
Ты храм теле́сный воздви́гл еси́ разоре́нный, /
тридне́вно из гро́ба, я́коже обеща́л еси́, Бла́же, / да вои́стинну ска́жеши
сла́ву Твою́, / ю́же нам источа́еши ве́рою, / у́зы разреши́в, и́хже держа́ше
дре́вле ад свя́занных.
О иуде́йское безу́мие! О неи́стовство беззако́нных! /
Что неве́рное ви́девше, не ве́ровасте Христу́? / Я́ко немощны́я, не сло́вом ли
воздви́же? / Или я́ко весь мир Той не спасе́ ли, / да уверя́ют вас поне́ во́ини,
или́ воскре́сшие из ме́ртвых.
Омертве́вшии стра́жие ны́не да глаго́лют, / ка́ко
укра́ден бысть, Его́же не ви́деша неразу́мнии всегда́? / А́ще бо воскре́сша не
ви́деша, ни ощути́ша, / ка́ко укра́дена Сего́ разуме́ти можа́ху когда́? / Да
уве́рит вы поне́ ка́мень сей и погреба́льная Христо́ва.
Что я́ко ме́ртва блюде́те? / Что печа́ти на ка́мени
положи́сте евре́е, стра́хом боя́щеся краде́ния? / Се вои́стинну гроб
запечатле́ся. / Ка́ко у́бо воскре́се, а́ще не бы Бог был Христо́с? / Да уверя́ют
вы воскре́сшии и ви́дени бы́вшии мно́гими.
Слава: Со Отце́м сла́вим Сы́на, и Ду́ха Свята́го, /
вопию́ще непреста́нным гла́сом: / Тро́ице, еди́нственное Существо́, поми́луй,
спаси́ вся, / в трие́х Ли́цех Еди́нице, уще́дри ны, / препросла́вленный Бо́же,
во ве́ки.
И ныне, Богородичен: Во чре́ве Твое́м, Пречи́стая,
ка́ко вмести́ла еси́ Младе́нца, / Его́же трепе́щут си́лы а́нгельския я́ко Бо́га?
/ Ра́зве я́коже восхоте́, я́коже весть всели́ся, / вся спасти́ хотя́й от Ада́ма
земноро́дныя, / разреши́вый Ада́ма кля́твы о́ныя, сне́дию го́рькою.
Катавасия: О́троки от пе́щи изба́вивый, / быв
Челове́к, / стра́ждет я́ко сме́ртен, / и стра́стию сме́ртное, / в нетле́ния
облачи́т благоле́пие, / Еди́н благослове́н / отце́в Бог, и препросла́влен.
Песнь 8.
Ирмос: В купине́ Моисе́ю Де́вы чу́до, / на
Сина́йстей горе́, прообрази́вшаго иногда́, / по́йте, благослови́те / и
превозноси́те во вся ве́ки.
Со́лнечныя зари́ спря́тахуся стра́хом Христо́вых
страда́ний, / и востая́ху ме́ртвии, и го́ры прекланя́хуся, / и колеба́шеся
земля́, и ад обнажа́шеся.
В пещи́ су́щии иногда́ треблаже́ннии о́троцы /
возвыша́юще ру́ки, прообража́ху, Бла́же, пречестны́й Крест Твой, / и́мже
низложи́л еси́, Христе́, вра́жию си́лу.
О иуде́е слепи́и преле́стницы и престу́пницы, /
Христо́ву Воскресе́нию неве́рующии, я́ко ло́жному, / что неве́рное ви́дите, я́ко
воскре́се Христо́с, ме́ртвыя воздви́гий?
О иуде́е врази́, а́ще и нам не ве́руете, / ва́ша
во́ины вы вопроси́те, что пострада́ша они́? / Кто отвали́вый рука́ми ка́мень от
гро́ба?
Кто изсуши́вый смоко́вницу? / Кто же суху́ю
исцели́вый ру́ку? / Кто насы́тивый иногда́ мно́жества в пусты́ни, / а́ще не
Христо́с Бог, ме́ртвыя воздви́гнувый?
Кто просвети́вый слепцы́, и прокаже́нныя очи́стивый,
и хромы́я испра́вивый, / и пешеше́ствовавый мо́ре немо́кренно я́ко су́шу, / а́ще
не Христо́с Бог, ме́ртвыя воздви́гнувый?
Кто воздви́гнувый ме́ртва четверодне́вна из гро́ба,
вдови́ча сы́на? / Кто стягну́вый, я́ко Бог, разсла́блена на одре́, / а́ще не
Христо́с Бог, ме́ртвыя воздви́гнувый?
Зове́т ка́мень са́мый, печа́ти вопию́т, я́же вы
положи́вше, / поста́висте стра́жу храня́щую гроб: / вои́стинну воскре́се
Христо́с и живе́т во ве́ки.
Вои́стинну воскре́се Христо́с, / плене́н бысть ад,
умертви́ся змий, / изба́вися Ада́м, потрясо́шася до́льнии, / что не ве́руете
про́чее, врази́ и престу́пницы?
Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха,
Го́спода.
Со Отце́м Сы́на и Ду́ха Свята́го / Святу́ю Тро́ицу в
Божестве́ еди́ном прославля́ем, вопию́ще: / Свят, Свят, Свят еси́ во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Богородичен: Во чре́ве Твое́м, Чи́стая,
присноживо́тный хлеб, / смеше́ный несме́сно, смеше́нием на́шим, / родила́ еси́
непрело́жно еди́наго Христа́ Бо́га во двою́ существу́.
Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви,
пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Катавасия: Сей нарече́нный и святы́й день, / Еди́н
суббо́т Царь и Госпо́дь, / пра́здников пра́здник / и торжество́ есть торже́ств,
/ во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Преесте́ственно пло́тию заче́ншую во
чре́ве, / от Отца́ безле́тно предвозсия́вшее Сло́во, / в пе́снех немо́лчных /
велича́ем ве́рнии.
И́же на Кресте́ разбо́йника, позна́вша Тя, Бо́га, /
насле́дника соде́лал еси́ мы́сленному раю́, / е́же помяни́ мя, вопию́ща,
Всеси́льне Спа́се.
Зауше́н нас ра́ди, / и оплева́н был еси́, Иису́се, от
беззако́нников, / скрижа́ли зако́на начерта́вый в Сина́и, уго́днику Моисе́ю.
О́цта и же́лчи, Спа́се, напое́н был еси́ нас ра́ди, /
да́вый нам те́ло и честну́ю кровь, / в снедь же и питие́ ве́чныя Твоея́ жи́зни.
В животво́рная ре́бра копие́м прободе́н быв, Христе́,
/ пречи́стую Твою́ кровь и честну́ю во́ду / источи́л еси́ ми́рови, я́ко
присноживо́тный исто́чник.
Вмени́лся еси́ в ме́ртвых, оживле́й ме́ртвыя, / во
гро́бе положе́н еси́, истощи́вый гро́бы, / плени́л еси́ ад, воскреси́в Ада́ма.
Воскре́сл еси́, Иису́се, / свя́зан бысть враг,
плени́ся ад, испраздни́шася гро́би, / воста́ша до́льнии, покланя́ющеся Тебе́,
Христе́.
Кто укра́дый ме́ртваго, па́че же и на́га? / Что
льстите́ся евре́е? / Христо́с воскре́се, и разруша́ются а́довы у́зы и вереи́.
Сла́ва Тебе́, Христе́ Спа́се, источи́вый жизнь, / и
свет возсия́вый су́щим во тьме неве́дения, / и всю зе́млю просвети́вый
воста́нием Твои́м.
Благообра́зный сове́тник Ио́сиф, / да пое́тся с
мироно́сицами и боже́ственными ученики́, / я́ко пропове́дник сый и сей,
воста́ния Христо́ва.
Ио́сифа чу́днаго да восхва́лим ве́рнии, / ку́пно с
Никоди́мом и мироно́сицами ве́рными, / вопию́щия: Госпо́дь воскре́се вои́стинну.
Слава: Безнача́лен еси́ О́тче, / несозда́нен еси́
Сы́не, / сопресто́лен и Ду́ше Святы́й, / еди́но [Сия́ три] Естество́м и три
Ли́цы, / еди́не Бо́же и́стинный.
И ныне, Богородичен: Да весели́тся Иессе́й, да
ликовству́ет и Дави́д, / се бо Де́ва Богора́сленный жезл прозябе́, / цвет
присноживо́тный Христа́.
Катавасия: Свети́ся, свети́ся, / но́вый
Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и
весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии
Рождества́ Твоего́.
Ексапостиларий. Самогласен:
Пло́тию усну́в, / я́ко мертв, / Царю́ и Го́споди, /
тридне́вен воскре́сл еси́, / Ада́ма воздви́г от тли, / и упраздни́в смерть, /
Па́сха нетле́ния, / ми́ра спасе́ние.
Слава и ныне: мироносицам: Жены́ услы́шите глас
ра́дования: / мучи́теля а́да попра́вый, от тли мир воздви́же, / тецы́те, друго́м
рцы́те Мои́м благове́стия: / хощу́ бо созда́ние Свое́ ра́достию озари́ти, /
отону́дуже прии́де печа́ль.