Сохранить в Word
Сохранить в PDF
НЕДЕЛЯ ЧЕТВЕРТАЯ ПО ПАСЦЕ,
РАЗСЛАБЛЕННАГО
Канон о разслабленном глас 3.
Песнь 1.
Ирмос: Ди́вно, сла́вно творя́й чудеса́. Ты
еси́, Бо́же, / бе́здну оземлени́вый, и колесни́цы потопи́вый, / и лю́ди спасы́й
пою́щия Тебе́, / я́ко Царю́ на́шему и Бо́гу.
Де́йствуяй зна́мения, творя́й чудеса́, еди́не Царю́,
/ распя́тие во́лею претерпе́л еси́, я́ко Щедр, / и смерть сме́ртию умертви́в,
оживотвори́л еси́ нас.
Во Христо́ве воста́нии, лю́дие, днесь лику́им ве́рно,
/ плене́н бысть ад, / ю́зники я́же содержа́ше, отдаде́ со тща́нием, / пою́щия
вели́чия Бо́жия.
Си́лою Боже́ственною, / иногда́ разсла́бленнаго
сло́вом Твои́м, Христе́, стягну́вый, / и повеле́вый ему́ одр взя́ти, / мно́гим
вре́менем немощству́ющую лю́те ду́шу мою́ исцели́.
В купе́ль иногда́ о́вчую А́нгел схожда́ше, / и
еди́наго исцелева́ше на вся́кое ле́то, / креще́нием же Боже́ственным ны́не
очища́ет / безчи́сленная мно́жества Христо́с.
Архангелу Михаилу: Нача́льниче А́нгелов,
Архистрати́же вы́шних служи́телей, / собра́вшияся в честне́м хра́ме твое́м и
Бо́га воспева́ющия, / покрыва́й и сохраня́й от вся́ких искуше́ний.
Слава, Троичен: В трие́х Ли́цех, еди́ном же Естестве́
/ безнача́льнаго Бо́га пои́м непреста́нно со безпло́тными, / Отца́, Сло́ва и
Ду́ха, / Ца́рство и держа́ву иму́ща неразде́льную.
И ныне, Богородичен: Чту́щий сей, Чи́стая, град Твой
всегда́ ве́рно, / спаса́й от бед, плене́ния ва́рварскаго, междоусо́бныя бра́ни и
меча́, / и вся́каго ино́го преще́ния.
Катавасия: Воскресе́ния день, / просвети́мся,
лю́дие. / Па́сха, Госпо́дня Па́сха, / от сме́рти бо к жи́зни, / и от земли́ к
небеси́, / Христо́с Бог нас преведе́, / побе́дную пою́щия.
Песнь 3.
Ирмос: Непло́дная душе́ и безча́дная, / стяжи́
плод благосла́вный, / веселя́щися возопи́й: / утверди́хся Тобо́ю, Богоро́дице, /
несть свят, несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Зря Тебе́ иногда́ со́лнце, на дре́ве ви́сяща, Сло́ве,
свет скры, / и тряса́шеся земля́ вся, / ме́ртвии воста́ша, / ме́ртву бы́вшу
Тебе́, Всеси́льне.
С душе́ю прише́дшу Тебе́ во утро́бу земли́, / ду́ши,
я́же стяжа́ ад, издава́ше со тща́нием, / вопию́щия держа́ве Твое́й песнь
благода́рную, еди́не Го́споди.
В ле́тех мно́гих немощству́ющую лю́те ду́шу мою́,
Преблаги́й, / исцели́, я́коже разсла́бленнаго пре́жде, / я́ко да после́дую
Твои́м стезя́м, / я́же показа́л еси́ лю́бящим Тя.
Архангелу Михаилу: С вы́шними чи́нми Бо́жии,
Арха́нгеле, / мольбу́ сотвори́ о ве́рою пою́щих тя, / соблюда́я и храня́ нас, /
жите́йскими страстьми́ напада́емых.
Слава, Троичен: Сла́ва Отцу́, возопии́м, Сы́ну, и
Ду́ху, / Еди́н бо есть Естество́м Бог, / Его́же си́лы вся небе́сныя со стра́хом
сла́вят, / Свят, Свят, Свят еси́, зову́ще.
И ныне, Богородичен: Безсе́менное име́ла еси́
зача́тие, / и па́че ума́ Рождество́, Де́во Ма́ти Чи́стая: / де́ло стра́шное,
чу́до преве́лие, / а́нгелы почита́емое и челове́ки сла́вимое, Отрокови́це
Влады́чице.
Катавасия: Прииди́те, пи́во пие́м
но́вое, / не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, / но нетле́ния исто́чник / из
гро́ба одожди́вша Христа́, / в Не́мже утвержда́емся.
Таже кондак Пасце, глас 8:
А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но
а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же,
/ жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, /
па́дшим подая́й воскресе́ние.
Икос: Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее иногда́
во гроб, / предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мvроно́сицы
де́вы, / и друга́ ко друзе́й вопия́ху: / о други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем
те́ло живоно́сное и погребе́ное, / плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма,
лежа́щую во гро́бе. / И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся, / и
принесе́м мv́ра я́ко да́ры, не в
пелена́х, но в плащани́це обви́тому, / и пла́чим, и возопии́м: о Влады́ко,
воста́ни, / па́дшим подая́й воскресе́ние.
И седален, глас 3:
Глаго́л разсла́бленнаго то́кмо стягну́, / я́ко
всеми́рное Сло́во еди́но, / нас ра́ди на земли́ я́вльшагося за благоутро́бие. /
Те́мже и одр нося́, мимохожда́ше, / а́ще и кни́жницы зре́ти соде́янное не
терпя́ху, / зло́бы содержи́ми за́вистию, ду́ши разслабля́ющею.
Слава, и ныне, Богородичен: Красоте́ де́вства Твоего́
и пресве́тлой чистоте́ Твое́й, / Гаврии́л удиви́вся, вопия́ше Ти, Богоро́дице: /
ку́ю Ти похвалу́ принесу́ досто́йную? / Что же возимену́ю Тя? Недоумева́ю и
ужаса́юся. / Те́мже, я́ко повеле́н бых, вопию́ Ти: / ра́дуйся, Благода́тная.
Песнь 4.
Ирмос: Приосене́нную го́ру, Авваку́м прозря́ше
/ пречи́стую Твою́ утро́бу, Чи́стая. / Тем взыва́ше: от ю́га прии́дет Бог, / и
Святы́й от горы́ приосене́нныя ча́щи.
Евре́йский собо́р, за́вистию растаява́емь, / на
Дре́ве распя́т Тя, Го́споди, / и разори́в осужде́ние сме́рти, / я́ко си́лен
воста́л еси́, / мир с Собо́ю совоздви́гнув.
С ми́ры жены́, что неистощи́мое Ми́ро и́щете? /
Воста́л есть, мироно́сицам рече́, седя́й в бе́лых ри́зах, / поднебе́сную
испо́лнив мы́сленнаго благоуха́ния.
Ра́бий нося́ о́браз, за мно́гое благоутро́бие /
ходя́й прише́л еси́, и здра́ва показа́л еси́, / во мно́гих ле́тех лежа́щаго,
Сло́ве, / повеле́в и одр взя́ти.
А́нгел у́бо Госпо́день, на вся́кое ле́то схожда́я, /
во́ду в купе́ли возмуща́ше, соверша́я здра́ва еди́наго то́чию, / Христо́с же
мно́жество безчи́сленное Боже́ственным креще́нием спаса́ет.
Архангелу Михаилу: Нача́льниче а́нгелов и наста́вниче
заблужда́ющих, / Госпо́день нача́льный воево́до, / в час сей посреде́ нас
прииди́ и моли́твы всех принеси́ / еди́ному Творцу́ и Влады́це.
Слава, Троичен: Соединя́емая Естество́м, и
разделя́емая Ли́цы, есть Свята́я Тро́ица, / Оте́ц пресу́щный, соприсносу́щный же
Сын, и Святы́й и еди́ный всеси́льный Дух.
И ныне, Богородичен: Чи́стая, ка́ко дои́ши? / Ка́ко
же родила́ еси́ Младе́нца, Ада́ма дре́внейшаго? / Ка́ко на руку́ но́сиши Сы́на,
су́щаго на ра́му херуви́мску, / я́ко зна́ет, я́коже весть, вся осуществова́вый.
Катавасия: На Боже́ственней стра́жи /
богоглаго́ливый Авваку́м / да ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела /
я́сно глаго́люща: / днесь спасе́ние ми́ру, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко
всеси́лен.
Песнь 5.
Ирмос: Све́том
Твои́м невече́рним, Христе́, / озари́, Бо́же, смире́нную мою́ ду́шу, / и
наста́ви на страх Твой, / зане́ свет повеле́ния Твоя́.
Вознесы́йся на Дре́ве кре́стнем, и совознесы́й мир
весь, / и быв в ме́ртвых, Бо́же, / от ве́ка ме́ртвыя воздвиза́еши.
Воскре́се, я́коже рече, Христо́с, / истощи́вый вся
а́дова ца́рствия, / и явля́ется апо́столом, / ра́дость подава́я ве́чнующую.
Белообра́зен ви́ден бысть жена́м блиста́яйся А́нгел:
/ не ктому́ пла́чите, Жизнь ва́ша воста́, / су́щия во гробе́х ме́ртвыя
оживи́вшая.
Разсла́бленнаго, я́ко воздви́гл еси́, Христе́, /
разсла́бленную мою́ ду́шу преступле́ньми оздра́ви, / и ше́ствовати мне Твоя́
пра́выя стези́ споспешеству́й.
Архангелу Михаилу: А́нгелов наста́вниче, Михаи́ле, /
собира́ющияся в хра́ме твое́м лю́ди днесь, / и пропове́дающия Бо́жия вели́чия
спаса́й.
Слава, Троичен: Равноче́стная тричи́сленная Еди́нице,
/ разделя́емая у́бо ве́рно Ипоста́сьми, / соединя́емая же Естество́м есть, /
Оте́ц, Сын и Боже́ственный Дух.
И ныне, Богородичен: Безсе́менное Рождество́ Твое́,
Чи́стая, / непостижи́мое пое́м рожде́ние, / блажа́ще Тя, я́ко Ма́терь Творца́
всех и Влады́ки.
Катавасия: У́тренюем у́треннюю глубоку́, / и
вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це, / и Христа́ у́зрим / пра́вды Со́лнце, /
всем жизнь возсия́юща.
Песнь 6.
Ирмос: Глубина́ страсте́й воста́ на мя, / и
бу́ря проти́вных ве́тров, / но предвари́в мя Ты спаси́, Спа́се, и изба́ви от
тли, / я́ко спасл еси́ от зве́ря проро́ка.
Вознесы́йся во́лею на Дре́во, / положи́лся еси́ я́ко
мертв во гро́бе, / и су́щия во а́де ме́ртвыя вся вку́пе оживи́в, Христе́, /
воскреси́л еси́ Боже́ственною си́лою.
Ад срет Тя, Ще́дре, до́ле, огорчи́ся, / свя́занныя
отдава́я со тща́нием, / Твое́ стра́шное пою́щия, Спа́се, Воскресе́ние, / во
гла́сех немо́лчных.
Боже́ственнии ученицы́, / ви́девше Жизнь всех из
гро́ба воста́вша, Христа́, / любо́вию мно́гою и нра́вом пра́вым, / и весе́лием
душе́вным покланя́хуся.
Дре́вле на одре́ боле́зненном, в ле́тех мно́зех
слежа́й, / Твои́м, Христе́, повеле́нием исцеле́в, сла́вит, / воспева́я
благоутро́бие Твое́, Жизнода́телю.
Архангелу Михаилу: А́нгелов наста́вниче, Михаи́ле, /
предстоя́й престо́лу Влады́чню, / прииди́ посреде́ нас, наставля́я к стезя́м
жи́зни, / тебе́ предста́теля те́пла стяжа́вших.
Слава, Троичен: Тро́ицу Ли́цы Тя чту, / Еди́ницу же
Существо́м пропове́даю, / безнача́льне О́тче, Сы́не, Ду́ше Пра́вый, Бо́же всех,
/ с вы́шними стра́шными во́инствы.
И ныне, Богородичен: Вся Боже́ственным манове́нием
нося́й, / держи́мь есть, Богоро́дице Де́во, во объя́тиях Твои́х, / всех нас
восхища́я, от руки́ рабо́ты лука́ваго, я́ко Щедр.
Катавасия: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, /
и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и
тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.
Кондак, глас 3. Подобен:
Ду́шу мою́, Го́споди, во гресе́х вся́ческих, / и
безме́стными дея́ньми лю́те разсла́блену, / воздви́гни Боже́ственным Твои́м
предста́тельством, / я́коже и разсла́бленнаго воздви́гл еси́ дре́вле, / да зову́
Ти, спаса́емь: / Ще́дрый, сла́ва Христе́, держа́ве Твое́й.
Икос: Руки́ Твоея́ го́рстию содержа́й концы́, Иису́се
Бо́же, / Отцу́ собезнача́льный, и Ду́ху Свято́му совлады́чествуяй все́ми, /
пло́тию яви́лся еси́, / неду́ги исцеля́я, и стра́сти отгна́л еси́, / слепцы́
просвети́л еси́, / и разсла́бленнаго сло́вом Боже́ственным Ты возста́вил еси́, /
сему́ напра́сно ходи́ти повеле́в, / и сего́ носи́вший одр на ра́му взя́ти. /
Те́мже вси с ним воспева́ем и возопии́м: / Ще́дрый, сла́ва, Христе́, держа́ве
Твое́й.
Песнь 7.
Ирмос: Пла́мень ороси́вый пе́щный, / и о́троки
неопали́мы спасы́й, / благослове́н еси́ во ве́ки, / Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Просте́рта Тя на Дре́ве, я́ко зря́ше, / свет скры
со́лнце, не могу́щее ми́рови свети́ти, / Тебе́ во́лею заше́дшу Всецарю́, на
просвеще́ние всех язы́ков.
Воскре́сл еси́ истощи́вый гро́бы, / и плени́вый ад
си́лою всеси́льною, / те́мже пое́м честно́е Твое́, Христе́, и Боже́ственное
воста́ние.
Я́ко ме́ртва что Жива́го и́щете? / Воста́, несть во
гро́бе, мироно́сицам вопия́ше дре́вле, / блиста́яйся зра́ком боже́ственный
А́нгел.
Слежа́ща в ле́тех мно́зех разсла́бленнаго сло́вом
исцели́вый, вопия́л еси́: / возми́ одр твой и ходи́, поя́ вели́чия Бо́жия.
Архангелу Михаилу: Михаи́ле, нача́льный воево́до
Госпо́день, / ве́рно в Боже́ственнем твое́м хра́ме собира́ющихся, / во хвале́ние
Бо́жие наставля́й, / покрыва́й от вся́ческих зол хода́тайством твои́м.
Слава, Троичен: О Тро́ице, ве́рою пою́щия Тя, / я́ко
Бо́га всех и Влады́ку, / от вся́ких бед спаса́й, / и Твои́х благ прича́стники
сотвори́.
И ныне, Богородичен: Де́вствуеши, ро́ждши па́че
сло́ва, / пре́жде всех век роди́вшагося от безнача́льна Отца́ нетле́нно, / сего́
ра́ди, Чи́стая, Тебе́ ублажа́ем.
Катавасия: О́троки от пе́щи изба́вивый, / быв
Челове́к, / стра́ждет я́ко сме́ртен, / и стра́стию сме́ртное, / в нетле́ния
облачи́т благоле́пие, / Еди́н благослове́н / отце́в Бог, и препросла́влен.
Песнь 8.
Ирмос: А́нгельми
немо́лчно в вы́шних сла́вимаго Бо́га, / небеса́ небе́с, земля́ и го́ры, / и
хо́лми, и глубина́, и весь род челове́ческий, / пе́сньми Того́, я́ко Созда́теля
и Изба́вителя / благослови́те и превозноси́те во вся ве́ки.
Заве́са раздра́ся, распе́ншуся Тебе́, Спа́се наш, / и
отдава́ше ме́ртвыя, я́же пожре́, смерть, / и ад обнажи́ся, Тебе́ зря в
преиспо́дних земли́ бы́вша.
Где твое́ жа́ло есть, сме́рте? / Где твоя́, а́де,
ны́не побе́да? / Воскре́сшу Царю́, умертви́лся еси́ и поги́бл, не ктому́
ца́рствуеши, / Кре́пкий бо взят, я́же име́л еси́ свя́занныя.
Тецы́те ско́ро, возвести́те апо́столом Воскресе́ние,
/ мироно́сицам явле́йся ю́ноша веща́ше: / воскре́се Влады́ка, / и с Ним и́же от
ве́ка ме́ртвии пресла́вно.
Ле́ты мно́гими слежа́й разсла́бленный, взыва́ше: /
поми́луй мя, Изба́вителю, недоуме́нием содержи́ма. / Сей же повелева́ет ему́
взя́ти тща́тельно одр и пра́во ступа́ти.
Архангелу: Я́ко невеще́ственных предводи́тель,
Архистрати́же сил, / с на́ми проси́ нам прегреше́ний избавле́ние, / исправле́ние
же жития́, / и та́мошних наслажде́ние благ ве́чных.
Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха,
Го́спода.
Несозда́нное, непресеко́мое Существо́, Триипоста́сное
Божество́, / Отца́ безнача́льна Бо́га, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го / воспои́м
согла́сно, серафи́мскую зову́ще стра́шную песнь.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Богородичен: Сви́ток Тя дре́вле зря́ше Иса́иа,
Присноде́во, / в не́мже пе́рстом О́тчим Сло́во безле́тное написа́ся, / от
вся́каго безслове́сия спаса́ющее нас, / словесы́ Тя свяще́нными воспева́ющих.
Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви,
пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Катавасия: Сей нарече́нный и святы́й день, / Еди́н
суббо́т Царь и Госпо́дь, / пра́здников пра́здник / и торжество́ есть торже́ств,
/ во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: На Сина́йстей горе́ ви́де Тя в купине́
Моисе́й, / неопа́льно огнь Божества́ заче́ншую во чре́ве, / Дании́л же Тя ви́де,
го́ру несеко́мую, / жезл прозя́бший, Иса́иа взыва́ше, от ко́рене Дави́дова.
Иису́се, на Дре́ве возвыша́емь, совозне́сл еси́ нас,
/ и положи́вся во́лею во гро́бе, / из гробо́в ме́ртвыя воскреси́л еси́ вся, /
пою́щия держа́ву Твою́ непостижи́мую, / и си́лу Твою́ непобеди́мую.
Красне́йший от гро́ба возсия́л еси́, / я́ко жени́х от
черто́га, красне́йший Сло́ве, / и разруши́л еси́ а́да мра́чное, / и ю́зники
изве́л еси́, согла́сно зову́щия: / сла́ва сла́ве Твое́й, / сла́ва, Иису́се
Бо́же, воста́нию Твоему́.
Воздыха́ния же и сле́зы нося́щя, / с ми́ры во тща́нии
всесвяты́й гроб достиго́ша жены́, / и Христо́ву учи́ми бя́ху ве́рою сла́вному
воста́нию, / е́же пра́зднуем в ра́дости душе́вной веселя́щеся.
После́доваше здра́вие те́ла, / повеле́нию Твоему́,
Христе́, / и ви́димь бя́ше пре́жде разсла́бленный, / теки́й со тща́нием и одр
нося́й, / на не́мже возлежа́ше ле́ты мно́гими, / песносло́вя мно́гую си́лу
Твою́.
Архангелу Михаилу: Просвеще́ние нам испроси́,
вели́кий Архистрати́же, / при́сно Све́ту вели́кому предстоя́й, / и умири́ нашу
жизнь, / напа́стьми всегда́ змие́выми и обстоя́ньми жития́ / зы́блемую при́сно,
достохва́льне.
Слава: Свет и Све́тове, Жизнь же и Жи́зни, сла́влю Тя
всеблагоче́стно, / О́тче, Сло́ве и Ду́ше Святы́й, / Триипоста́сная Еди́нице,
нераздели́мая держа́во, Божество́ несли́тное, / Свят, Свят, Свят, вопия́ с
вы́шними си́лами.
И ныне: От светоно́сных про́йде ложе́сн Твои́х
вели́кое Со́лнце Христо́с, / и мир просвети́, Пречи́стая, осия́ньми све́тлыми, и
тму отъя́т преступле́ния, / те́мже пое́м Тя, я́ко вину́ всех до́брых,
Богоневе́сто.
Катавасия: Свети́ся, свети́ся, / но́вый
Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и
весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии
Рождества́ Твоего́.
Ексапостиларий. Самогласен:
Пло́тию усну́в, / я́ко мертв, / Царю́ и Го́споди, /
тридне́вен воскре́сл еси́, / Ада́ма воздви́г от тли, / и упраздни́в смерть, /
Па́сха нетле́ния, / ми́ра спасе́ние.
Слава: другий.
Подобен: Жены́ услы́шите:
Предста́ Человеколю́бец и всеще́дрый Госпо́дь О́вчей
купе́ли, е́же исцели́ти неду́ги, / обре́те же челове́ка слежа́ща мно́гими ле́ты
и к нему́ возопи́: / возми́ одр и иди́ на пути́ пра́выя.
И ныне: тойже.