Сохранить в Word
Сохранить в PDF
НЕДЕЛЯ СЕДМАЯ, СВЯТЫХ 318,
БОГОНОСНЫХ ОТЕЦ, ИЖЕ В НИКЕИ
Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же наш, / свети́ла на
земли́ отцы́ на́ша основа́вый, / и те́ми ко и́стинней ве́ре вся ны наста́вивый,
/ Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.
Канон святым отцем, глас 6.
[Егоже краестрочие: Пе́рвое воспою́ сосло́вие па́стырей.]
Песнь 1.
Ирмос: Я́ко по су́ху,
пешеше́ствовав Изра́иль / по без́дне стопа́ми, / гони́теля фарао́на / ви́дя
потопля́ема, / Бо́гу / побе́дную песнь / пои́м, вопия́ше.
Святы́х оте́ц восхваля́я всесвяты́й Собо́р, /
всесвято́е того́ во мне прорица́ние, вопия́: / молю́ Тя, Христе́, сохрани́тися
мне.
Богоно́снии отцы́, я́ко мо́лния соше́дшеся днесь, /
Тебе́, Христе́, единоро́дна, Отцу́ собезнача́льна / Сы́на испове́даша я́сно, и
единосу́щна.
Слава: Неве́сты Твоея́, Це́ркве, / благосла́внии
невестокраси́телие, Влады́ко, / ве́ры я́ве определе́ние изложи́вше злато́е, /
я́ко у́тварию боголе́пною сию́ украси́ша.
И ныне, Богородичен: Преукраше́нна сла́вою
Боже́ственною Честна́я Цари́ца, / Сы́ну Своему́ и Бо́гу предстои́т, / нам
спасе́ние душе́вное прося́щи.
Катавасия: Боже́ственным покрове́н, /
медленоязы́чный мра́ком, / извити́йствова Богопи́санный зако́н, / ти́ну бо
оттря́с очесе́ у́мнаго, / ви́дит Су́щаго, / и науча́ется Ду́ха ра́зуму, / хваля́
Боже́ственными пе́сньми.
Песнь 3.
Ирмос: Несть свят, / я́коже Ты,
Го́споди Бо́же мой, / вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, / и утверди́вый нас
на ка́мени / испове́дания Твоего́.
Ток и страсть и сече́ние, / А́рий безу́мный
Рождеству́ Боже́ственному / злоче́стно нечести́вый прилага́я, / сечи́тельным
оте́ческим мече́м отсека́ется.
Я́коже дре́вле боже́ственный Авраа́м, / вво́инившеся
вси всечестни́и богоглаго́ливии, / враги́ Твоя́, Бла́же, неи́стовныя, / Твое́ю
си́лою кре́пко погуби́ша.
Слава: Пе́рвое собра́ние собра́вшееся Твои́х
свяще́нных, / единосу́щна Тя, Спа́се, безнача́льному Отцу́, / и Творца́ всех,
ро́ждшагося благоче́стно пропове́даша.
И ныне, Богородичен: Не мо́жет сло́во земны́х, /
ниже́ язы́к, Де́во, восхвали́ти Тя досто́йно, / из Тебе́ бо без се́мене /
Жизнода́вец Христо́с воплоти́тися, Пречи́стая, благоволи́.
Катавасия: Разве́рзе утро́бы неча́дствовавшия
у́зы, / доса́ду же неудоботерпи́му благоча́дствующия, / еди́на моли́тва
проро́чицы дре́вле А́нны, / нося́щия дух сокруше́н, / к Си́льному, и Бо́гу
ра́зумов.
Таже, седален отцем. Глас 4:
Подобен: Ско́ро предвари́:
Свети́льницы пресве́тлии и́стины Христовы / ми́ру
яви́стеся на земли́ вои́стинну / блаже́ннейшии отцы́ боговеща́ннии, / изсуши́вше
е́реси ху́льных языковре́дий, / и угаси́вше пламенови́дная злосла́вных
смуще́ния, / те́мже, я́ко святи́телие Христо́вы, / моли́теся спасти́ся нам.
Слава, другий, глас тойже:
Подобен: Вознесы́йся:
Нике́йский све́тлый град днесь, / от всея земли́ к
себе́ призва́ / три́ста и осмьна́десять священнонача́льников, / на глаго́лавшаго
хулу́ А́риа, / и умаля́ющаго еди́наго от Тро́ицы, / Сы́на и Сло́ва су́щаго
Бо́жия, / его́же А́риа низло́жше, ве́ру утверди́ша.
И ныне, Вознесения. Подобен:
Возше́д на небеса́ со сла́вою, / и соседы́й Отцу́
одесну́ю, / ника́коже разлучи́лся еси́, Человеколю́бче Христе́, / Ду́ха же
Свята́го прему́дрым ученико́м Твои́м посла́ти обеща́вый, / и на́ша озари́вый
мы́сли, / даждь просвеще́ние, / я́ко да непреста́нно пое́м Тя, Влады́ко.
Песнь 4.
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, / Бог
и Госпо́дь, / честна́я Це́рковь / Боголе́пно пое́т, взыва́ющи, / от смы́сла
чи́ста о Го́споде пра́зднующи.
Прелюбоде́йствовавый А́рий умо́м неразу́мным
правосла́вную ве́ру, / оте́ческими суды́ изгна́н бысть от Це́ркве, / я́коже уд
гнилы́й, злоимени́тый.
О Тебе́, Влады́ко, подвиза́вся лик оте́ц, / Твоя́
враги́ зело́ победи́, / и соесте́ственна Тя Отцу́ и Ду́ху просла́ви.
Слава: Хода́тай был еси́, Бо́же и Челове́че, / Бо́гу
и челове́ком, Христе́, / те́мже во двою́ Тя естеству́ / еди́наго зна́юще Сы́на,
богому́дрии пропове́даша.
И ныне, Богородичен: Ме́ртва мя показа́ сада́
вкуше́ние, / жизнь же дре́во из Тебе́ я́вльшееся, Всечи́стая, воскреси́, / и
ра́йския сла́дости насле́дника мя показа́.
Катавасия: Царю́ царе́й, / Яковы́й от Якова́го
еди́н Сло́ве произше́дый, / от Отца́ безвино́внаго, / равномо́щнаго Твоего́
Ду́ха апо́столом и́стинно посла́л еси́, / я́ко Благоде́теля пою́щим: / сла́ва
держа́ве Твое́й Го́споди.
Песнь 5.
Ирмос: Бо́жиим /
све́том Твои́м, Бла́же, / у́треннюющих Ти ду́ши / любо́вию озари́, молю́ся, / Тя
ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / и́стиннаго Бо́га, / от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Кра́сны но́ги я́ко вои́стинну, ны́не пропове́дающих
Тя / мир всяк ум преиму́щий, всех а́нгелов и челове́ков, Христе́, / и
мно́жеством ми́ра мiр совокупля́ющий.
Прему́дрость, си́лу, О́тчее Сло́во ипоста́сное,
Христе́, / Тебе́ соше́дшеся пропове́даша, / всесвята́го свяще́нства че́стно
зако́ном печа́тавше, / боже́ственнии учи́телие.
Слава: Вод струя́ми чи́стыми уче́ния, / Правосла́вную
Це́рковь напои́вшии, / на вода́х поко́я ны́не наслажда́етеся ве́чно ра́дующеся.
И ныне, Богородичен: Све́щник Пречи́стая све́тлый, /
всем озаря́ющий Христа́, пра́вды Со́лнце, / Тебе́ ве́дуще, еди́на
Богороди́тельнице Чи́стая, / Твое́ ны́не заступле́ние призыва́ем.
Катавасия: Реши́тельное очище́ние грехо́в, /
огнедохнове́нную приими́те Ду́ха ро́су, / о ча́да светообра́зная церко́вная. /
Ны́не от Сио́на бо изы́де зако́н, / языкоогнеобра́зная Ду́ха благода́ть.
Песнь 6.
Ирмос: Жите́йское мо́ре, /
воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к,
вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, / Многоми́лостиве.
Утаи́тися не возмо́же пле́велов се́ятель, про́мысла
неизрече́ннаго, / неи́стовству тезоимени́т нарече́нный, / Иу́де бо поревнова́в,
я́коже он разсе́деся вселука́вый.
Боже́ственное собра́ние оте́ц честно́е, единоро́дное
озаре́ние, / от существа́ возсия́вшее О́тча, пропове́дует Тя, Влады́ко, / и
пре́жде всех век рожде́нна Сы́на.
Слава: Чре́во растерза́ется по словеси́, / исто́чник
му́тный и непи́тный ересе́й, источи́вший злочести́вых, / ра́лом моли́твы
свяще́нник боже́ственных промы́сленнее.
И ныне, Богородичен: Вели́кий преднаписа́ во
проро́цех Моисе́й, Тебе́, / ковче́г и трапе́зу, и све́щник, и ру́чку, / обра́зно
зна́менуя воплоще́ние Вы́шняго из Тебе́, Ма́ти Де́во.
Катавасия: Очище́ние нам, Христе́, / и спасе́ние,
Влады́ко, / возсия́л еси́ от Де́вы, / да я́ко проро́ка / от зве́ря морска́го
пе́рсей Ио́ну, / от тли исхити́ши всего́ Ада́ма всеро́дна па́дшаго.
Кондак отцем, глас 8.
Подобен: Я́ко начатки:
Апо́стол пропове́дание и оте́ц догма́ты / Це́ркви
еди́ну ве́ру запечатле́ша, / я́же и ри́зу нося́щи и́стины, / истка́ну от е́же
свы́ше богосло́вия, / исправля́ет и сла́вит благоче́стия вели́кое та́инство.
Икос: Высо́ким пропове́данием, / Бо́жию Це́рковь
услы́шим вопию́щу: / жа́ждай да гряде́т ко мне и пие́т ча́шу, ю́же держу́, /
ча́ша есть прему́дрости, / сие́ питие́ и́стины сло́вом почерпо́х, / во́ду
пролива́ющую не прекосло́вия, но испове́дания, / ю́же пия́ ны́нешний Изра́иль,
Бо́га зрит веща́юща: / ви́дите, ви́дите, я́ко Сам Аз есмь, и не пременя́юся. /
Аз Бог пе́рвый, Аз же и по сих, / и ра́зве Мене́ несть ино́го отню́д. / Отсю́ду
причаща́ющиися насы́тятся, / и восхва́лят благоче́стия вели́кое та́инство.
Песнь 7.
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь /
соде́ла А́нгел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние
Бо́жие / мучи́теля увеща́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Победи́сте неи́стовству тезоимени́таго А́риа, /
неи́стовствовавшаго лю́те и глаго́лавшаго на высоту́ непра́ведная. / Бо́жию бо
Сы́ну отрече́ся вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Сы́на Гро́мова подража́юще чу́днии, / Сло́ва Отцу́
собезнача́льна и единопресто́льна, / огнезра́чными усты́ ва́шими всех научи́сте
вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Слава: Я́ко крила́тии, Сло́ву помо́гшии, приидо́сте
богоблаже́ннии, / от коне́ц бо вселе́нныя собра́ вас Дух Святы́й вопи́ти: /
благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
И ныне, Богородичен: Ю́ноши три пещь не опали́, /
Рождество́ прообразу́ющия Твое́, / Боже́ственный бо огнь Тебе́ не опали́в,
всели́ся в Тя, / и всех просвети́ вопи́ти: / благослове́нна еси́, Бо́га пло́тию
Поро́ждшая.
Катавасия: Согла́сная возшуме́ орга́нская песнь, /
почита́ти златосотворе́нный безду́шный истука́н, / Уте́шителева же светоно́сная
благода́ть почеству́ет, / е́же вопи́ти: / Тро́ице Еди́ная, равноси́льная,
безнача́льная, благослове́на еси́.
Песнь 8.
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным
ро́су источи́л еси́, / и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́, / вся бо
твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. / Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Просвети́вшеся луча́ми Твоего́ Божества́ блази́и
Твои́ па́стырие, / Тебе́ испове́даша бытию́ Соде́теля всех и Го́спода, / Его́же
превозно́сим во вся ве́ки.
Лик па́стырей приснопа́мятный собра́вся, /
богому́дренно Тро́ицу несозда́нную ны́не богосло́вя, всех учи́т вопи́ти: / Тя
превозно́сим во вся ве́ки.
Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха,
Го́спода.
Священнонача́льницы, па́стырие достосла́внии, /
Христо́ву Це́рковь просвеща́ют, / ины́й и́нуду сию́ освеща́юще и превознося́ще
во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Богородичен: Та́йно во о́бразех предви́деша Тебе́
проро́цы вси, Сло́во, ро́ждшую, / плоть бо из Тебе́ взе́мый, Сей про́йде сугу́б,
/ Его́же превозно́сим во вся ве́ки.
Таже, Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви,
пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Катавасия: Разреша́ет у́зы / и ороша́ет пла́мень,
/ трисве́тлый Богонача́лия О́браз, / пою́т о́троцы, / благослови́т же Еди́наго
Спа́са и Вседе́теля, / я́ко Благоде́теля, / сотворе́нная вся́ческая тварь.
Песнь 9.
Ирмос: Бо́га / челове́ком не
возмо́жно ви́дети, / на Него́ же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; / Тобо́ю
бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком / Сло́во воплоще́нно, / Его́ же велича́юще, /
с Небе́сными во́и / Тя ублажа́ем.
Обре́т вы спобо́рники собра́, / держа́вною си́лою
вооружи́в Ду́ха, / Отцу́ собезнача́льное, и сопресто́льное Сло́во, пре́жде век
су́щее, / Его́же ны́не, всесвяще́ннии, / с небе́сными во́инствы при́сно
сла́вите.
Па́жить А́риеву лю́тыя е́реси, / я́ко вра́чеве душа́м
же и телесе́м уста́висте, / свяще́нный ве́ры Симво́л всем изложи́вше, / и́же
ны́не держа́ще, / па́мять ва́шу, священноде́телие, при́сно сла́вим.
Слава: Я́ко свет сый, Христе́, пречи́стый, / от
страсте́й мглы ду́шу мою́ очи́сти, / моли́твами, Влады́ко, Твои́х служи́телей, /
ны́не Тебе́ пропове́давших безнача́льна, несозда́нна, / Зижди́теля же всех и
Бо́га, и Отцу́ собезнача́льна.
И ныне, Богородичен: Ме́ртвым воскресе́ние ны́не
дарова́ся / Твои́м неизрече́нным и неизглаго́ланным Рождество́м, Богоро́дице
Влады́чице, / жизнь бо из Тебе́ пло́тию обложе́на всем возсия́, / и сме́рти
неускла́бное я́ве разруши́.
Катавасия: Ра́дуйся, Цари́це, / Матероде́вственная
сла́во, / вся́ка бо удобообраща́тельная благоглаго́ливая уста́ / вити́йствовати
не мо́гут, / Тебе́ пе́ти досто́йно, / низумева́ет же ум всяк, Твое́ Рождество́
разуме́ти. / Те́мже Тя согла́сно сла́вим.
Ексапостиларий воскресен:
Тивериа́дское мо́ре с детьми́ Зеведе́евыми, /
Нафана́ила с Петро́м же и со други́ма двема́ дре́вле, / и Фому́ имя́ше на ло́ве,
/ и́же Христо́вым повеле́нием одесну́ю вве́ргше, / мно́жество извлеко́ша рыб, /
Его́же Петр позна́в, к Нему́ бродя́ше, / и́мже тре́тие явле́йся, / и хлеб
показа́, и ры́бу на у́глех.
Слава, отцев.
Подобен: Жены́ услы́шите:
Оте́ц боже́ственных днесь па́мять пра́зднующе, /
моле́ньми тех мо́лим, Всеще́дре: / вся́каго вре́да ересе́й изба́ви лю́ди Твоя́,
Го́споди, / и вся сподо́би, Отца́ Сло́ва сла́вити, и Всесвята́го Ду́ха.
И ныне, Вознесения:
Ученико́м зря́щим Тя, / возне́слся еси́, Христе́, ко
Отцу́ соседя́, / а́нгели предтеку́ще зовя́ху: / возьми́те врата́, возьми́те, /
Царь бо взы́де к нача́льному Све́ту сла́вы.