Иоанну Лествичнику
Празднуем в Неделю четвертую Великого Поста
Сохранить в Word
Сохранить в PDF
Тропарь, глас 1:
Пусты́нный жи́тель и в телеси́ А́нгел / и чудотво́рец
яви́лся еси́, богоно́се о́тче наш Иоа́нне, / посто́м, бде́нием, моли́твою
Небе́сная дарова́ния прии́м, / исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою притека́ющих
ти. / Сла́ва Да́вшему ти кре́пость: / сла́ва Венча́вшему тя, / сла́ва
Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.
Канон преподобнаго, глас 8.
Песнь 1.
Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и
еги́петскаго зла избежáв, / изрáильтянин вопия́ше: / Избáвителю и Бо́гу
на́шему пои́м.
Во свет невеще́ственный и у́мный, / от печа́ли
веще́ственных восте́к Иоа́нне преподо́бне, / моли́твами твои́ми ко Го́споду
просвети́ мя.
Я́ко воздержа́ния сла́дость ссав, / отри́нул еси́
го́ресть сласте́й, / те́мже па́че ме́да и со́та услажда́еши о́тче, чу́вства
на́ша.
Возше́д на высоту́ доброде́телей, / до́ле пле́жущия
поплева́в сла́сти, / сла́дость яви́лся еси́ спасе́ния, преподо́бне о́тче, ста́ду
твоему́.
Богородичен: Прему́дрость и Сло́во О́тчее несказа́нно
ро́ждшая, / души́ моея́ лю́тую уврачу́й я́зву, / и се́рдца боле́знь укроти́.
Песнь 3.
Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние притекающих к тебе
Господи / Ты еси Свет омраченных / и поет Тя дух мой.
Попали́л еси́ у́глем обуче́ния пресла́вно страсте́й
те́рние, / и согрева́еши мона́шествующих состоя́ния.
Ми́ро освяще́ния от по́стнических преподо́бне
арома́т, / весь сложи́лся еси́ в воню́ благоуха́ния Бо́жия.
В зако́нех обуче́ния поуча́яся, стра́сти потопи́л
еси́, / я́коже ины́я ны́не фараони́ты, тече́нием слез твои́х.
Богородичен: Уста́ви мое́ непостоя́нное /
помышле́ний, Чистая, смущение, / Ма́ти Бо́жия, / к Сы́ну Твоему́ направля́ющи
движе́ние.
Седален преподобнаго, глас 4.
Подобен: Вознесы́йся:
Доброде́тельми к небеси́ возсия́вый, водруже́н я́ве,
/ возше́л еси́ к Боговиде́ния неизме́римой глубине́ благоче́стно, / вся у́бо
победи́в де́монския ко́зни, / покрыва́еши же челове́ки от вре́да сих, / Иоа́нне,
ле́ствице доброде́телей, / и ны́не мо́лишися спасти́ся рабо́м твои́м.
Слава И ныне, Богородичен. На престо́ле херуви́мском
седя́й / и в не́дрех О́тчих водворя́яйся, / я́ко на престо́ле седи́т святе́м
Свое́м Влады́чице / в не́дрех Твои́х пло́тски: / Бог бо воцари́выйся та́ко над
все́ми язы́ки, / и разу́мно ны́не пое́м Ему́. / Его́же и Ты, Чи́стая, моли́ /
спасти́ся рабо́м Твои́м.
Песнь 4.
Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́
тáинство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и прослáвих Твое́ Божество́.
Я́ко цве́тник благово́ннейший, / и доброде́телей рай
одушевле́нный, / воздержа́ние процве́л еси́, / и́мже вся напита́л еси́ чту́щия
тя.
Законоположи́теля обуче́ния / и мона́хов пра́вило
кротча́йшее, / я́ко Моисе́а тя и Дави́да вои́стинну / стяжа́вше, о́тче,
ублажа́ем.
Насажде́н на вода́х воздержа́ния, / яви́лся еси́,
блаже́нне, розга́, о́тче, благоцвету́щая, / благоче́стия гро́зды произнося́щая.
Богородичен: Под ле́том быва́ема, / от Отца́
безле́тно возсия́вша, / Богома́ти нам родила́ еси́, / Его́же моли́ спасти́
пою́щия Тя.
Песнь 5.
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́
, от лица Твоего Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма
окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих, пути моя направи, молюся.
Погаси́в вся стра́сти, / росо́ю подвиго́в твои́х,
о́тче блаже́нне, / оби́льно возже́г огне́м любве́ и ве́ры, / воздержа́ния
свети́льник и просвеще́ние безстра́стия, / и дне сын был еси́.
Ве́ры грозд, Боже́ственным земледе́лием твои́м,
о́тче, воспита́л еси́, / и в точи́ла вложи́л еси́, / и возде́лал еси́ труды́
обуче́ния, / и ча́шу испо́лнь духо́вную воздержа́ния, / весели́ши сердца́ ста́да
твоего́.
Претерпе́в до́бре прило́ги и я́звы проти́вных
враго́в, / яви́лся еси́ столп терпе́ния, / утвержда́я ста́до твое́ па́лицею
Боже́ственною, / на па́жити воздержа́ния, / и на воде́ воспитова́я, блаже́нне.
Богородичен: Ре́чем Твои́х усте́н, Всечи́стая,
после́дующе, Тя ублажа́ем, / с Тобо́ю бо вои́стинну / вели́чия сотвори́вый
Госпо́дь возвели́чи Тя, / и и́стинную Бо́жию Ма́терь, / Рожде́йся из чре́ва
Твоего́ показа́.
Песнь 6.
Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се многа бо беззакония
моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже
спасения моего.
Прия́л еси́ в души́ Боже́ственное бога́тство Ду́ха, /
непоро́чную моли́тву, чистоту́, / че́стность, бде́ние всегда́шнее, воздержа́ния
труды́, / и́миже дом позна́лся еси́ Бо́жий.
Вещества́ е́же до́ле, прему́дре, прете́кл еси́
ху́дость, / невеще́ственною же моли́твою ум воспери́в, / и вы́шняго упокое́ния
яви́лся еси́ насле́дник, / соверше́нства ра́ди жития́.
По́тами по́стническими / у́глие стрел вра́жиих
угаси́л еси́ вои́стинну, / и огнь ве́ры возсия́в, / попали́л еси́ неве́рия,
ересе́й шата́ния.
Богородичен: Возсия́ от Сио́на вы́шняго благоле́пие,
/ предложе́нием пло́ти по соедине́нию неизрече́нному, / из Тебе́,
Неискусобра́чная, обложе́нное, и мир просвети́.
Кондак, глас 4.
Подобен: Яви́лся еси́ днесь:
На высоте́ Госпо́дь воздержа́ния и́стинна тя положи́,
/ я́коже звезду́ неле́стную, световодя́щую концы́, / наста́вниче Иоа́нне, о́тче
наш.
Икос: Дом Бо́жий я́ко вои́стинну, / самаго́ себе́
соде́лал еси́, о́тче, / боже́ственными твои́ми доброде́тельми, / я́ве украси́в
я́ко зла́то све́тлое, / ве́ру, наде́жду и любо́вь и́стинную, / Боже́ственныя
зако́ны излага́я, / воздержа́нием обучи́вся я́ко безпло́тный, / ра́зум,
му́жество, целому́дрие стяжа́в, / смире́ние, и́мже возне́слся еси́. / Те́мже и
просвети́лся еси́ / моли́твами непреста́нными, / и небе́сная прия́л еси́
селе́ния, / наста́вниче Иоа́нне, о́тче наш.
Песнь 7.
Ирмос: От Иуде́и доше́дше о́троцы, / в Вавило́не
иногдá, / ве́рою Тро́ическою плáмень пе́щный попрáша, пою́ще: / отце́в Бо́же,
благослове́н еси́.
На зла́це вы́шняго ца́рствия, / ста́до о́тче
воспита́л еси́ / и жезло́м догма́т зве́ри отгна́в ересе́й, воспе́л еси́: / оте́ц
на́ших Бо́же благослове́н еси́.
В го́рний вшел еси́ и неве́стнический черто́г
Ца́рства Христо́ва, / оде́ждею облече́н досто́йною зва́вшаго, / в не́мже и
возле́гл еси́, вопия́: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.
Невла́жная грехми́, река́ яви́лся еси́ воздержа́ния
о́тче, / по́мыслы потопля́я, и скве́рну очища́я, вопию́щих ве́рою: / оте́ц
на́ших Бо́же благослове́н еси́.
Богородичен: Из чре́ва Твоего́ про́йде воплоти́выйся,
Де́во, всех Госпо́дь: / те́мже Тя Богоро́дицу му́дрствующе правосла́вно, Сы́ну
Твоему́ зове́м: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.
Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии / па́че
Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся,
пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Песнь 8.
Ирмос: Царя́ Небе́снаго, / Его́же пою́т во́и
А́нгельстии, / хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.
Столп тя одушевле́нный я́ко вои́стинну, / и о́браз
воздержа́ния о́тче стяжа́вше, / вси твою́ па́мять почита́ем, Иоа́нне.
Мно́жество ра́дуется мона́хов, / и лику́ет
преподо́бных собо́р и пра́ведных, / вене́ц бо досто́йно с ни́ми прия́л еси́.
Укра́шен доброде́тельми, / в неве́стник неизрече́нныя
сла́вы соше́л еси́, / песнь воспева́я Христу́ во ве́ки.
Богородичен: По́мощи я́же от Тебе́ тре́бующия не
пре́зри, Де́во, / пою́щия и превознося́щия Тя во ве́ки.
Катавасия: О́троки благочести́выя в пе́щи /
Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть; / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же
де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте,
дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Чи́стую сла́вно почти́м, людие,
Богородицу, огнь Божества приимшую во чреве неопально, песньми величаем.
Врач боля́щих в прегреше́ниих, от Бо́га, блаже́нне, /
губи́тель же яви́лся еси́ и прогони́тель лука́вых духо́в, / те́мже тя ублажа́ем.
Зе́млю, я́коже тли жили́ще, оста́вил еси́, о́тче, / и
в земли́ всели́лся еси́ кро́тких и с ни́ми весели́шися, / Боже́ственныя
наслажда́яся сла́дости.
Днесь день пра́зднственный, / вся бо созыва́ет
мона́шествующих стада́, в лик духо́вный, / на трапе́зу и снедь нетле́нныя
жи́зни.
Богородичен: В Тебе́ всели́вся, Всенепоро́чная, /
пре́жде родонача́льники злонра́вно прельсти́вшаго человекоуби́йцу Низложи́вый, /
роди́ся и вся ны спасе́.
Ексапостиларий преподобнаго.
Подобен: Жены́ услы́шите:
Ми́ра благостра́стия, я́коже вре́днаго уклони́лся
еси́, / и безбра́шием плоть увяди́в, / обнови́л еси́ души́ кре́пость,
преподо́бне, / и сла́вою обогати́лся еси́ небе́сною, пресла́вне. / Те́мже не
преста́й моля́ся о нас, Иоа́нне.
Богородичен: Госпо́дственно Богоро́дицу Тя
испове́дуем, Влады́чице, Тобо́ю спасе́ни, / и́бо Бо́га родила́ еси́
неизрече́нно, разо́ршаго Кресто́м смерть, / к Себе́ же привле́кшаго преподо́бных
собо́ры, / с ни́миже Тя восхваля́ем, Де́во.