Канон Праведного Лазаря
Празднуем в субботу шестую Великого Поста
Сохранить в Word
Сохранить в PDF
Канон, творение господина Феофана. Глас 8.
Песнь 1.
Ирмос: Пои́м Го́сподеви, / прове́дшему лю́ди
Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, / я́ко еди́н сла́вно просла́вися.
Ла́заря уме́ршаго, / ма́нием Боже́ственным воскреси́л
еси́, / я́ко Созда́тель сый, / и живота́ сокро́вище, Человеколю́бче.
Сло́вом четверодне́внаго Ла́заря / возгласи́л еси́,
Безсме́ртне, / темнообра́зное а́дово разруши́в кре́постию ца́рство.
Всем пребоже́ственнаго позна́ние Божества́ показа́л
еси́, / из ме́ртвых возста́вив / четверодне́внаго Ла́заря, Влады́ко.
Днесь Вифа́ния предвозвеща́ет / Воскресе́ние Христа́
Жизнода́вца, / воста́нием Ла́заревым ликовству́ющи.
Другий канон,
творение Иоанна монаха. Глас 8.
Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и
еги́петскаго зла избежáв, / изрáильтянин вопия́ше: / Избáвителю и Бо́гу
на́шему пои́м.
Пре́жде от не су́щих приве́д вся́ческую тварь, / и
ве́дый серде́чная сокро́вища / предглаго́леши я́ко Влады́ка ученико́м Ла́зарево
успе́ние.
Челове́ка естество́м осуществова́выйся, Христе́, от
Де́вы, / Ла́зарево Ты погребе́ние навы́кнути вопроша́л еси́, я́ко Челове́к, / не
неве́дый, я́ко Бог, иде́же лежа́ше.
Слава: Уверя́я, Сло́ве, Твое́ Воскресе́ние, /
вои́стинну я́ко от сна, люби́маго воскреси́л еси́ уже́ смердя́ща, /
четверодне́вна мертвеца́ от гро́ба.
И ныне, Богородичен: Чи́ни Тя а́нгел и челове́к,
безневе́стная Ма́ти, хва́лят непреста́нно, / Созда́теля бо сих я́коже Младе́нца,
/ во объя́тиих Твои́х носи́ла еси́.
Катавасия: Во́ду проше́д я́ко су́шу, / и еги́петскаго
зла избежа́в, / изра́ильтянин вопия́ше: / Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Песнь 3.
Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние / притека́ющих к
Тебе́, Го́споди, / Ты еси́ свет омраче́нных, / и пое́т Тя дух мой.
Два предлага́я де́йства Твоя́, / показа́л еси́
суще́ств, Спа́се, сугу́бство: / Бог бо еси́ и Челове́к.
Бе́здна сый ра́зума, Ты вопроша́еши: / где положи́ся
ме́ртвый; / хотя́ воскреси́ти, Животода́вче, лежа́щаго.
Ме́ста преходя́й, я́ко быв Челове́к, / яви́лся еси́
опи́сан, / исполня́я вся́ческая, я́ко Бог неопи́санный.
Ла́заря воздви́гл еси́ / Боже́ственным, Христе́,
глаго́лом, / и мене́ мно́гими прегреше́ньми уме́рша / возста́ви, молю́ся.
Иный.
Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди,
/ и Це́ркве Зижди́телю, / Ты ме́не утверди́ в любви́ Твое́й, / желáний крáю,
ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.
Предста́в Ты гро́бу чудотво́рче, Го́споди, / в
Вифа́нии над Ла́зарем прослези́лся еси́, зако́ном естества́, / плоть Твою́
уверя́я, Иису́се Бо́же мой, / ю́же восприя́л еси́.
Мари́ин плач Ты а́бие утоли́л еси́, Спа́се, / и
Ма́рфе показу́я самовла́стное. / Ты бо воскресе́ние, Ты и живо́т, я́коже рекл
еси́: / и́стина бо еси́ и всех Госпо́дь.
Слава: Обви́таго укро́йми люби́маго Ла́заря,
Го́споди, / от а́да те́мнаго исхи́тил еси́ Ты, / сло́вом Твои́м всемо́щным /
сме́рти разве́рг закле́пы же и ца́рствия.
И ныне: Всели́лся еси́ в Де́ву пло́тски, Го́споди, /
яви́лся еси́ челове́ком, я́коже леть бе ви́дену Тебе́ бы́ти, / Ю́же и показа́л
еси́ я́ко и́стинную Богоро́дицу, и ве́рных помо́щницу, / еди́не Человеколю́бче.
Катавасия: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче,
Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / желáний
крáю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.
Седален, глас 4.
Подобен: Удиви́ся Ио́сиф:
Вку́пе предста́сте Христу́ Ла́зареве сестре́, / и
слезя́ще го́рце, и пла́чуще его́, ре́ша Ему́: / Го́споди, у́мре Ла́зарь. / Он же
я́ко Бог не неве́дый погреба́ния, / вопроша́ше я́ко Челове́к: / где положи́сте
его́? / И приступи́в ко гро́бу, возглаша́ше четверодне́внаго Ла́заря. / Он же
а́бие воста́, / и покланя́шеся Воскреси́вшему.
Слава, и ныне, глас 8.
Подобен: Прему́дрости:
Прове́дый вся́ческая, я́ко Творе́ц, / в Вифа́нии
проре́кл еси́ ученико́м Твои́м: друг наш Ла́зарь у́спе днесь. / И ве́дый
вопроси́л еси́, рекл: где положи́сте его́? / И Отцу́ помоли́лся еси́,
прослези́вся, я́ко Челове́к, / те́мже и возгласи́в, его́же люби́л еси́, / от
а́да возста́вил еси́, Го́споди, четверодне́внаго Ла́заря. / Сего́ ра́ди вопие́м
Тебе́: / приими́, Христе́ Бо́же, дерза́ющих приноси́ти хвале́ние Тебе́, / и
сподо́би всех сла́вы Твоея́.
Песнь 4.
Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́
та́инство, / разуме́х дела́ Твоя́, / и просла́вих Твое́ Божество́.
Не посо́бника тре́буяй, / но смотре́ния соверша́яй
неизрече́нное, / моля́ся возста́вил еси́ ме́ртва, / четверодне́внаго,
Всеси́льне.
Отцу́ соприсносу́щное Сло́во, / и Бог пре́жде
зри́мый, / ны́не я́ко Челове́к мо́лится, / моли́твы всех Прие́мляй.
Глас Твой разруши́, Спа́се, сме́ртную всю си́лу, /
основа́ния же а́дова / Боже́ственною Твое́ю си́лою поколеба́шася.
Богородичен: Де́ву воспои́м, я́ко по рождестве́ Де́ву
пребы́вшую, / и ро́ждшую Христа́ Бо́га, / от пре́лести мир изба́вльшаго.
Иный.
Ирмос: Ты моя крепость Господи, Ты моя и сила, Ты
мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив, тем с
пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава Человеколюбче.
Ты, я́ко па́стырь, исхи́тил еси́, Христе́, челове́ка,
/ растле́вша уже́ четверодне́вна, Зижди́телю, / от во́лка лю́таго вои́стинну и
всея́дца, / я́ко всеси́лен же и Госпо́дь, / сим проявля́я всеми́рную сла́ву, /
Твоего́ ны́не тридне́внаго воста́ния.
Тя жизнь ви́дяще су́щии с Ма́рфою, Христе́, вопия́ху:
/ а́ще бы был еси́ зде, Го́споди, просвеще́ние всех и жизнь, / отню́д не бы
у́мерл, мертв не яви́лся бы Ла́зарь. / Жизнь же уме́рших, Ты Человеколю́бче сый,
/ в ра́дость плач их прелага́еши.
Слава: Тя исто́чника боя́тся, Го́споди, бе́здны, /
Тебе́ рабо́тают во́ды вся́ческия, / Тебе́ трепе́щут, Христе́, вереи́ а́довы, / и
закле́пы держа́вою Твое́ю разруша́ются, / Ла́зарю воскре́сшу из ме́ртвых гла́сом
Твои́м, / всеси́льне Спа́се Человеколю́бче.
И ныне, Богородичен: Ты ве́рным похвала́ еси́,
Безневе́стная, Ты предста́тельство, / Ты и прибе́жище христиа́ном, стена́ и
приста́нище, / к Сы́ну бо Твоему́ моле́ния прино́сиши, Всенепоро́чная, и
спаса́еши от бед, / ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тя ве́дущия.
Катавасия: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́
и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу
нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва,
Человеколю́бче.
Песнь 5.
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́
, от лица Твоего Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма
окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих, пути моя направи, молюся.
Предста́в Ла́зареву гро́бу, Человеколю́бче, / сего́
призва́л еси́ и жизнь по́дал еси́, / я́ко жизнь сый безсме́ртная челове́ком
всем, / я́ко Бог бу́дущее прообразу́я я́ве воскресе́ние.
Свя́зан нога́ма Ла́зарь хожда́ше, чу́до в чудесе́х, /
ибо бо́лий яви́ся возбраня́ющаго укрепля́яй и Христо́с, / Его́же сло́ву вся
раболе́пно слу́жат, / я́ко Бо́гу и Влады́це рабо́тающа.
Ме́ртва смердя́ща Ла́заря воздви́гнувый, Христе́,
четверодне́вна, / возста́ви мя, уме́рша ны́не грехи́ мои́ми, / и положе́на в
ро́ве и те́мней се́ни сме́ртней, / и я́ко благоутро́бен изба́ви и спаси́ мя.
Иный, ирмос тойже.
Отцу́ сла́ву подая́, / я́ко не богопроти́вный был
еси́ моля́ся, / предстоя́щий уверя́я наро́д, Долготерпели́ве, / и благодаре́ние
Твоему́ Отцу́ принося́, / повеле́нием воздвиза́еши Ла́заря.
О гла́са Боговеща́ннаго и Боже́ственныя си́лы, Спа́се
держа́вы Твоея́! / Е́юже а́дова врата́ всея́дныя сме́рти сокруши́л еси́, / но
исхити́ мя от страсте́й мои́х, / я́коже пре́жде четверодне́вна Твоего́ дру́га
Ла́заря.
Слава: Моли́твами Ла́заря, Ма́рфы же и Мари́и, / нас
сподо́би зри́телей бы́ти Креста́ и страсте́й Твои́х, Го́споди, / и светоно́сицы
дней и цари́цы Воскресе́ния Твоего́, Человеколю́бче.
И ныне, Богородичен: Ма́тернее дерзнове́ние к Сы́ну
Твоему́ иму́щи Пречи́стая, / сро́днаго промышле́ния о нас не пре́зри, мо́лимся,
/ я́ко Тя еди́ну христиа́не ко Влады́це / умилостивле́ние благоприя́тное
предлага́ем.
Катавасия: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́
Твоего́, Све́те Незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́нного, /
но обрати́ мя / и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Песнь 6.
Ирмос: Ио́ну в ки́те, Го́споди, / еди́наго
всели́л еси́, / мене́ же, свя́заннаго мре́жами вра́жиями, / я́ко от тли о́наго,
спаси́.
Любо́вь Тебе́ в Вифа́нию, Го́споди, отведе́ к
Ла́зарю, / и сего́ уже́ смердя́ща воскреси́л еси́ я́ко Бог, / и от уз а́довых
спасл еси́.
Ма́рфа у́бо отча́яшеся Ла́заря, я́ко ви́де
четверодне́вна, / Христо́с же истле́вшаго воскреси́ я́ко Бог, / и к жи́зни
преста́ви глаго́лом.
Иный, Иоанна монаха. Глас
тойже.
Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо
беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х,
/ и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́.
Бог сый и́стинный, Ла́зарево ве́дал еси́ успе́ние, /
и сие́ ученико́м Твои́м провозвести́л еси́, / уверя́я, Влады́ко, Божества́
Своего́ неопреде́льное де́йство.
Пло́тию опи́сан сый Неопи́санный, в Вифа́нию прише́д,
/ я́ко Челове́к Влады́ко слези́ши над Ла́зарем, / я́ко Бог же хотя́ воскреша́еши
четверодне́внаго.
Катавасия: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо
беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х,
/ и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́.
Кондак, глас 2.
Подобен: Вы́шних ища́:
Всех ра́дость Христо́с, / И́стина, Свет, Живо́т и
ми́ра Воскресе́ние, / су́щим на земли́ яви́ся Свое́ю бла́гостию, / и бысть
о́браз Воскресе́ния, / всем подая́ Боже́ственное оставле́ние.
Икос: Ученико́м Созда́тель всех предвеща́, глаго́ля:
/ бра́тия и зна́емии, наш друг у́спе, / си́ми предглаго́ля и уча́, я́ко вся
ве́си, я́ко Созда́тель всех. / И́дем у́бо, и уви́дим стра́нное погребе́ние, / и
рыда́ние Мари́ино, и Ла́зарев гроб у́зрим, / та́мо бо хощу́ чудоде́йствовати, /
соверша́я Креста́ предначина́ние, / и всем подая́ Боже́ственное оставле́ние.
Песнь 7.
Ирмос: О́троцы евре́йстии в пещи́ / попра́ша
пла́мень дерзнове́нно, / и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще: / благослове́н
еси́ Го́споди Бо́же во ве́ки.
Прослези́вся я́ко челове́к, Ще́дре, / воскреси́л еси́
я́ко Бог су́щаго во гро́бе, / и разре́шся от а́да Ла́зарь взыва́ше: /
благослове́н еси́ Го́споди Бо́же во ве́ки.
Изы́де пово́йми обвя́зан, / про́пасти а́да же и тьмы
убе́г Влады́чним сло́вом, Ла́зарь взыва́я: / благослове́н еси́ Го́споди Бо́же во
ве́ки.
Иный.
Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы / в Вавило́не
иногда́ / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же,
благослове́н еси́.
Над дру́гом прослези́вся, Ма́рфины, Ще́дре, сле́зы
утоли́л еси́, / и стра́стию во́льною отъя́л еси́ от лица́ люде́й Твои́х вся́кую
сле́зу. / Оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Живота́ сокро́вище, ме́ртваго я́ко от сна, Спа́се,
воздви́гл еси́, / и сло́вом а́дову утро́бу расто́ргнув, воскреси́л еси́ пою́ща:
/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Мертвеца́ смердя́ща, свя́зана пово́йми, Влады́ко,
воздви́гнул еси́, / и мене́ свя́занаго плени́цами прегреше́ний, возста́ви
пою́ща: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Катавасия: От Иуде́и доше́дше, о́троцы / в
Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: /
отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Песнь 8.
Ирмос: Мусики́йским орга́ном согласу́ющим, / и
лю́дем безчи́сленным, покланя́ющимся о́бразу в Деи́ре, / три о́троцы не
повину́вшеся, / Го́спода воспева́ху, / и славосло́вляху во вся ве́ки.
Я́ко Па́стырь а́гнца взыска́л еси́, / от во́лка
лю́таго губи́теля восхи́тив, / растле́вша обнови́л еси́, пою́ща Тебе́: / по́йте
и превозноси́те во вся ве́ки.
Я́ко Челове́к гро́ба взыска́л еси́, / ме́ртваго я́ко
Соде́тель воскреси́л еси́, / повеле́нием Твои́м Влады́чним, Его́же ад ужасе́ся,
/ вопию́ща Тебе́: по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Иный.
Ирмос: Царя́ Небе́снаго, / Его́же пою́т во́и Áнгельстии,
/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.
Вопроша́еши у́бо я́ко Челове́к, / я́ко Бог же
воскреша́еши сло́вом четверодне́внаго. / Те́мже Тя пое́м и превозно́сим во вся
ве́ки.
Тебе́ благоразу́мно Влады́ко, я́коже до́лжное /
Мари́я приноша́ет ми́ро, / воспева́ющи во вся ве́ки.
Призыва́еши у́бо я́ко Челове́к Отца́, / я́ко Бог же
Ла́заря воздвиза́еши. / Те́мже Тя пое́м Христе́ во ве́ки.
Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви,
пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Катавасия: Царя́ Небе́снаго, / Его́же пою́т во́и
Áнгельстии, / хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Чи́стую сла́вно почти́м, лю́дие,
Богоро́дицу, / огнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно, / пе́сньми
велича́ем.
Лю́дие ви́девше ходя́ща мертвеца́ четверодне́вна, /
удиви́вшеся чудеси́, вопия́ху Изба́вителю, / Бо́га Тя в пе́снех велича́юще.
Предуверя́я сла́вное воста́ние Твое́, о Спа́се мой, /
ме́ртва четверодне́вна, из а́да свобожда́еши Ла́заря, / пе́сньми Тя велича́юща.
Иный.
Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу, / Тя испове́дуем,
/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, / с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.
Почита́я Твоего́ Отца́, и показу́я, я́ко не
богопроти́вен еси́, / моли́тву де́еши, Христе́, / самовла́стно воздви́г
четверодне́внаго.
Из гро́ба четверодне́внаго Ла́заря воздвиза́еши, /
тридне́внаго, Христе́, Твоего́ воста́ния, / всеи́стиннаго всем показу́я
сведе́теля.
Хо́диши, и слези́ши, веща́еши же, Спа́се мой, /
челове́ческое показу́я Твое́ де́йство, / Боже́ственное же явля́я, воздвиза́еши
Ла́заря.
Соде́ял еси́ неизрече́нно, Влады́ко Спа́се мой, / по
обою́ двою́ Твое́ю естеству́, / самовла́стною во́лею спасе́ние мое́.
Катавасия: Вои́стинну Богоро́дицу, / Тя
испове́дуем, / спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, / с Безпло́тными ли́ки Тя
велича́юще.
Ексапостиларий самогласен,
дважды.
Сло́вом Твои́м, Сло́ве Бо́жий, / Ла́зарь ны́не
возска́чет к житию́ па́ки поте́к, / и с ве́твьми лю́дие Тя держа́вне почита́ют,
/ я́ко в коне́ц погуби́ши ад сме́ртию Твое́ю.
Слава, и ныне, ин. Подобен,
единожды:
Ла́зарем тя Христо́с уже́ разруша́ет, сме́рте, / и
где твоя́ а́де побе́да? / Вифа́нии плач ны́не на тебе́ преставля́ется, / вси
ве́тви побе́ды Тому́ принесе́м.