Канон на Утрени Великой Субботы и Полуношнице перед Пасхальной службой
Сохранить в Word
Сохранить в PDF
Есть же канон, от первыя песни до шестыя,
творение Марка монаха, епископа Идруитскаго: ирмосы же творение жены некия,
Кассии именуемыя. От 6-я же песни до конца творение господина Космы.
Краегранесие же канона: Каи́ си́мерон де Са́вватон ме́лпо Ме́га. Сиесть: И днесь
же Суббо́ту пою́ Вели́кую. Глас 6.
Песнь 1.
Ирмос: Волно́ю морско́ю / Скры́вшаго дре́вле, /
гони́теля мучи́теля, под земле́ю скры́ша / спасе́нных о́троцы; / но мы, я́ко
отрокови́цы, / Го́сподеви пои́м, / сла́вно бо просла́вися.
{Κ} Го́споди Бо́же мой, / исхо́дное пе́ние и
надгро́бную Тебе́ песнь воспою́, / погребе́нием Твои́м жи́зни моея́ вхо́ды
отве́рзшему, / и сме́ртию смерть и ад умертви́вшему.
{Α} Горе́ Тя на Престо́ле и до́ле во гро́бе, /
преми́рная и подзе́мная, помышля́ющая, Спа́се мой, / зы́бляхуся умерщвле́нием
Твои́м, / па́че ума́ бо ви́ден был еси́ мертв, Живонача́льниче.
{Ι} Да Твоея́ сла́вы вся испо́лниши, / сшел еси́ в
ни́жняя земли́, / от Тебе́ бо не скры́ся соста́в мой, и́же во Ада́ме, и
погребе́н, / истле́вша мя обновля́еши, Человеколю́бче.
Песнь 3.
Ирмос: Тебе́, на вода́х / пове́сившаго / всю
зе́млю неодержи́мо, / тварь ви́девши / на ло́бнем ви́сима, / у́жасом мно́гим
содрога́шеся, / несть свят, / ра́зве Тебе́, Го́споди, взыва́ющи.
{Σ} О́бразы погребе́ния Твоего́ показа́л еси́,
виде́ния умно́жив. / Ны́не же сокрове́нная Твоя́ богому́жно уясни́л еси́, и
су́щим во а́де, Влады́ко, / несть свят, ра́зве Тебе́, Го́споди, взыва́ющим.
{Η} Просте́рл еси́ дла́ни и соедини́л еси́ дре́вле
разстоя́щаяся. / Одея́нием же, Спа́се, е́же в плащани́це и во гро́бе, /
окова́нныя разреши́л еси́, / несть свят, ра́зве Тебе́, Го́споди, взыва́ющия.
{Μ} Гро́бом и печа́тьми, Невмести́ме, / содержи́мь
был еси́ хоте́нием, / и́бо си́лу Твою́ де́йствы показа́л еси́, / богоде́йственно
пою́щим: / несть свят, ра́зве Тебе́, Го́споди, Человеколю́бче.
Седален, глас 1:
Гроб Твой, Спа́се, во́ини стрегу́щии, / ме́ртви от
облиста́ния я́вльшагося А́нгела бы́ша, / пропове́дающа жена́м Воскресе́ние. /
Тебе́ сла́вим, тли потреби́теля! / Тебе́ припа́даем, Воскре́сшему из гро́ба, / и
Еди́ному Бо́гу на́шему!
Слава, и ныне, тойже.
Песнь 4.
Ирмос: На Кресте́ Твое́ / Боже́ственное
истоща́ние / прови́дя Авваку́м, / ужа́сся, вопия́ше: / Ты си́льных пресе́кл еси́
/ держа́ву, Бла́же, / приобща́яся су́щим во а́де, я́ко Всеси́лен.
{Ε} Седьмы́й день днесь освяти́л еси́, / его́же
дре́вле благослови́л еси́ упокое́нием дел, / прево́диши бо вся́ческая и
обновля́еши, / суббо́тствуя, Спа́се мой, и назида́я.
{Ρ} Си́лою лу́чшаго, победи́вшаго Тебе́, / от пло́ти
душа́ Твоя́ раздели́ся, / растерза́ющи бо обоя́ у́зы, / сме́рти и а́да, Сло́ве,
держа́вою Твое́ю.
{Ο} Ад, Сло́ве, срет Тя огорчи́ся, / челове́ка зря
обоже́на, / уя́звлена ра́нами, и Всесильноде́теля, / стра́шным же зра́ком
поги́бе.
Песнь 5.
Ирмос: Богоявле́ния Твоего́, Христе́, / к нам
ми́лостивно бы́вшаго, / Иса́ия Свет ви́дев Невече́рний, / из но́щи у́треневав
взыва́ше: / воскре́снут ме́ртвии, / и воста́нут су́щии во гробе́х, / и вси
земноро́днии возра́дуются.
{Ν} Новотвори́ши земны́я, Созда́телю, пе́рстен быв, /
и плащани́ца и гроб явля́ют е́же в Тебе́, Сло́ве, та́инство. / Благообра́зный бо
сове́тник, Тебе́ Ро́ждшаго сове́т образу́ет, / в Тебе́ велеле́пно новотворя́щаго
мя.
{Δ} Сме́ртию сме́ртное, / погребе́нием тле́нное
прелага́еши, / нетле́нно твори́ши бо, / боголе́пно безсме́ртно творя́ прия́тие,
/ плоть бо Твоя́ истле́ния не ви́де, Влады́ко, / ниже́ душа́ Твоя́ во а́де
странноле́пно оста́влена бысть.
{Ε} Из Небра́чныя проше́д, и прободе́н в ре́бра,
Соде́телю мой, / из Нея́ соде́лал еси́ обновле́ние Е́вино, Ада́м быв, / усну́в
па́че естества́ сном есте́ственным, / и жизнь воздви́гнув от сна и тле́ния, я́ко
Всеси́лен.
Песнь 6.
{Σ} Ирмос: Ят бысть, / но не удержа́н в пе́рсех
ки́товых Ио́на, / Твой бо о́браз нося́, / Страда́вшаго, и погребе́нию
да́вшагося, / я́ко от черто́га от зве́ря изы́де. / Приглаша́ше же кустоди́и, /
храня́щии су́етная и ло́жная, / ми́лость сию́ оставили есте́.
{Α} Бие́н был еси́, но не раздели́лся еси́, Сло́ве, /
ея́же причасти́лся еси́ пло́ти, / а́ще бо и разори́ся Твой храм во вре́мя
стра́сти, / но и та́ко еди́н бе соста́в Божества́ и пло́ти Твоея́. / Во обои́х
бо Еди́н еси́ Сын, Сло́во Бо́жие, Бог и Челове́к.
{Β} Человекоуби́йственно, но не богоуби́йственно
бысть прегреше́ние Ада́мово, / а́ще бо и пострада́ Твоея́ пло́ти пе́рстное
существо́, / но Божество́ безстра́стно пребы́сть, / тле́нное же Твое́ на
нетле́ние преложи́л еси́, / и нетле́нныя жи́зни показа́л еси́ исто́чник
Воскресе́нием.
{Β} Ца́рствует ад, но не ве́чнует над ро́дом
челове́ческим, / Ты бо поло́жся во гро́бе Держа́вне, живонача́льною дла́нию, /
сме́рти ключи́ разве́ргл еси́, / и пропове́дал еси́ от ве́ка та́мо спя́щим,
избавле́ние нело́жное / быв, Спа́се, ме́ртвым пе́рвенец.
Кондак, глас 6:
Бе́здну заключи́вый мертв зри́тся, / и сми́рною и
плащани́цею обви́вся, / во гро́бе полага́ется, я́ко сме́ртный, Безсме́ртный, /
жены́ же приидо́ша пома́зати Его́ ми́ром, / пла́чущия го́рько и вопию́щия: /
сия́ суббо́та есть преблагослове́нная, / в не́йже Христо́с усну́в, воскре́снет
тридне́вен.
Икос: Содержа́й вся на Крест вознесе́ся, / и рыда́ет
вся тварь, Того́ ви́дящи на́га ви́сяща на дре́ве, / со́лнце лучи́ сокры́ и
зве́зды отложи́ша свет, / земля́ же со мно́гим стра́хом поколеба́ся и мо́ре
побеже́, / и ка́мение распаде́ся, гро́би же мно́ги отверзо́шася, / и телеса́
воста́ша святы́х муже́й. / Ад ни́зу сте́нет, / и иуде́е сове́туют оклевета́ти
Христо́во Воскресе́ние. / Жены́ же взыва́ют: / сия́ суббо́та есть
преблагослове́нная, / в не́йже Христо́с усну́в, воскре́снет тридне́вен.
Песнь 7.
{Α} Ирмос: Неизрече́нное чу́до, /
в пещи́ изба́вивый / преподо́бныя о́троки из пла́мене, / во гро́бе мертв /
бездыха́нен полага́ется, / во спасе́ние нас пою́щих: / Изба́вителю Бо́же, /
благослове́н еси́.
{Τ} Уязви́ся ад, в се́рдце / прие́м Уя́звеннаго
копие́м в ре́бра, / и воздыха́ет огне́м Боже́ственным иждива́емь, / во спасе́ние
нас, пою́щих: / Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.
{Ο} Бога́т гроб, / в себе́ бо прии́м, я́ко спя́ща,
Соде́теля, / жи́зни Боже́ственное сокро́вище показа́ся, / во спасе́ние нас,
пою́щих: / Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.
{Ν} Зако́ном уме́рших / е́же во гро́бе положе́ние,
всех прие́млет Жизнь, / и сего́ исто́чника показу́ет воста́ния, / во спасе́ние
нас, пою́щих: / Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.
{Μ} Еди́но бя́ше неразлу́чное, / е́же во а́де, и во
гро́бе, и во Еде́ме, / Божество́ Христо́во, со Отце́м и Ду́хом, / во спасе́ние
нас, пою́щих: / Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.
Песнь 8.
{Ε} Ирмос: Ужасни́ся боя́йся
не́бо, / и да подви́жатся основа́ния земли́: / се бо в мертвеце́х вменя́ется в
вы́шних Живы́й, / и во гроб мал странноприе́млется. / Его́же о́троцы
благослови́те, / свяще́нницы воспо́йте, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.
{Λ} Разруши́ся Пречи́стый храм, / па́дшую же
совозставля́ет ски́нию, / Ада́му бо пе́рвому Вторы́й, И́же в вы́шних Живы́й, /
сни́де да́же до а́довых сокро́вищ. / Его́же о́троцы благослови́те, / свяще́нницы
воспо́йте, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.
{Π} Преста́ де́рзость ученико́в, / Аримафе́й же
изря́дствует Ио́сиф, / ме́ртва бо и на́га зря, над все́ми Бо́га, / про́сит и
погреба́ет, зовы́й: / о́троцы благослови́те, / свяще́нницы воспо́йте, / лю́дие,
превозноси́те во вся ве́ки.
{Ω} О чуде́с но́вых! / О бла́гости! / О
неизрече́ннаго терпе́ния! / Во́лею бо под земле́ю печатле́ется, И́же в вы́шних
Живы́й, / и я́ко льстец, Бог оклевета́ется. / Его́же о́троцы благослови́те, /
свяще́нницы воспо́йте, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9.
{Μ} Ирмос: Не рыда́й Мене́, Ма́ти,
/ зря́щи во гро́бе, / Его́же во чре́ве без се́мене зачала́ еси́ Сы́на. /
Воста́ну бо и просла́влюся, / и вознесу́ со сла́вою, непреста́нно, я́ко Бог, /
ве́рою и любо́вию Тя велича́ющия.
{Ε} В стра́ннем Твое́м рождестве́, / боле́зней
избежа́вше па́че естества́, / ублажи́хся, Безнача́льне Сы́не, / ны́не же Тя,
Бо́же мой, / бездыха́нна зря́щи ме́ртва, / ору́жием печа́ли растерза́юся лю́те,
/ но воскресни́, я́ко да возвели́чуся.
{Γ} Земля́ покрыва́ет Мя хотя́ща, / но устраша́ются
а́довы вра́тницы, / оде́яна ви́дяще оде́ждею окровавле́ною, Ма́ти, отмще́ния, /
враги́ бо Кресто́м порази́в, я́ко Бог, / воскре́сну па́ки и возвели́чу Тя.
{Α} Да ра́дуется тварь, / да веселя́тся вси
земноро́днии, / враг бо плени́ся ад, / с ми́ры жены́ да срета́ют, / Ада́ма со
Е́вою избавля́ю всеро́дна, / и в тре́тий день воскре́сну.